منتديات ايجي نت

دعم أهلنا في فلسطين

> >

شروحات واسرار لعبه كروس فاير Crossfire .: ركن لعرض اهم شروحات كروس فاير واهم أنجازات منتدى ايجى نت ,شحن zp مجانا :.

31-12-2011, 07:19 PM
حصريا على منتدى الابداع موسوعة علمية عن الهاكات والانجكتور وسر من اسرار كروس فيرا ولعز الهليكس لوب

ملحوظة مهمة جداا :
ارجو قراة الموضوع بالكامل

الموضوع سيتناول كذا جزئية
1-الهاكات وكيف يتم صناعتها
2- لماذا يجب استخدم برامج الفيجول والديركيت والنت فرم ورك عند استخدام اى هاك لكروس فيرا
3-الانجكتورات والهاكات وانواعها وطريقة تعامل معها
4-كيفية تفادى البلوك فى كروس فيرا
5- سر كروس فيرا ازاى تقدر تاخد تسعة حروف فى لعبة كروس فيرا فى تسعة ايام من اخر متاخد حرف واحد متكرر
6- لعز الهليكس لوب لما تجى تشغلوا ويقف عند الواحد وميرضاش يكمل
7- ازاى تعرف ان الهاك اللى انت نزالتوا متفيرس وعليها باتش اختراق للكمبيوتر بتاعك ولا لا
8- ازاى تعرف اذا كان الكمبيوتر بتاعك تم اختراقوا بالفعل ولا لا
9- فى حالة تم اختراق الكمبيوتر بتاعك ايه اللى المفروض يتم
نبتدا على بركة الله

واحد الهاكات وكيف يتم صناعتها :
1- عشان يتم صناعة هاك اولنا لزم تكون عارف فى برمجية الفيجول باسيك
2- لزم تكون محترف فى الهندسة العكسية
3- بتقاوم باختراق سيرفر لعبة عن طريق الهندسة العكسية
4- الاكواد اللى عملتها فى الهندسة العكسية بتاخدها على الفيجول باسيك وتبدا تصمم الهاك على حسب قدارتك فى الفيجول
5- قبل كدة شفت هاك وعاجبنى كدة فاخدت ايميل صاحب الايميل وكلمتوا على الايميل الخاص بتاعى عارف سن الشاب اللى عمل الهاك
دة قدة ايه ميتجاوزش ال 14 سنة انا صراحة زهولت واستغربت ان هنا ليس فى ناس بتواجه مشكلة فى تشغيل الهاك وواحد عندها 14 سنة
بيصنع هاك شفتوا بقى عشان مفيش تشغيل دماغ البروسيسور بتاع العقل مهنج اذا كان الهارد بتاع كمبيوتر الف جيجا ولا عشرين الف جيجا
الانسان عندهوا هارد فى دمااغ مليارات جيجا تشغيل دماغ شغل دماغك يامعلم وانت مش هتبقى تقول الهاك مش شغال انت هتبقى تنزل هاكات باسمك

2- لماذا يجب استخدم برامج الفيجول والديركيت والنت فرم ورك عند استخدام اى هاك لكروس فيرا
1- لو انت قريت كلام بتاع اجابة السؤال الاول كويس ومش محتاج تقرا اجابة السؤال تانى لانك هتكون استنتاجت على طوال
2- لو مقدرتش اقولك انا بقى مما يصنع الهاك من برنامج فيجول باسيك البرنامج اللى بيتصنع على الفيجول باسيك بيبقى حجموا 50 كيلوا
عمرك شفت برنامج حجموا 85 كيلوا بايت لا طبعا البرنامج دة هيشتغل عند المصمم لان هو مسطب برنامج الفيجول طيب عندك انت هتروح
تسطب برنامج الفيجول بحالوا لا طبعا ميكروسفت منزلها برامج بتدعم الفيجول باسيك عشان لما انت تجى تشغل حاجة متصممة زى الهاك دة كدة يامعلم
يروح شغال معاك على طوال بس هى طبعا مش منزلة عشان الهاك منزلة عشان البرامج اللى بتفيد الميديا والحاجات مهمة مش موضوعنا
3- حتى تلقى اسم البرامج على اسم الفيجول باسيك واصدارتوا صح فيجول 2005 فيجول 2008 فيجول 2010 شفتوا ازاى بقى
طيب والنت فرم ورك يامعلم دة مكمل للفيجول يعنى المكمل بتاعوا وكمان لها ميزة كمان ايه هى ياترى فى ملفات بتبقى ناقصة من سيستم 32 فى نظام اكس بى
دة مكمل لها طيب والديركيت دة بقى يامعلم عشان يظبط اداء لعبة مش تلاحظ انك لما تسطب ذات جرافيك عالى يقولك لزم تسطب ديركيت تمام ارجو تكون وصلت
4- سؤال اخير البرامج دة القيها فين يابرفسيسور هى موجودة هنا بالفعل فى المنتدى وباخر اصدار اتفضل

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

3-الانجكتورات والهاكات وانواعها وطريقة تعامل معها
1-هاكات من نوع dll وتعمل بانجكتور
2- هاكات من نوع dll وتعمل بدون انجكتور وغالبا يكون اسمها sxs.dll mlange.dll تم الامساك بصغرة sxs الذى يعمل حاليا mlange
3- هاكات vip ودة بصيغة exe وبتشتغل اتوماتيك ودة افضل واحدة
4- الانجكتور اوا الانجكتورات بصفة عامة هوضح لكموا فى صورة اللى جى دة

4-لحظت فى صورة دة غير انك شايف ثلاثة انجكتورات
5- اللى ركز فى صور اواى هيلحظ تكرر كلمة browse وprocess ايه معنى كلمتان دلو وايه فايدتهموا يابروفسيسور
6- كلمة الاول اللى هى browse دة عشان بتحدد بها مكان ملف dll ودة موجودة فى اى انجكتور بصفة اى انجكتور ولزم تبقى موجود
7- طيب وكلمة تانية process كلمة دة على حسب ممكن تبقى وممكن متبقاش طيب ايه لزمتها لو الانجكتور دة اللى بتكتب فيها الحاجة اللى هتقاوم بحقنها
8- مثال عشان ناس تفهم اكتر لو انت هتحقن فى لعبة كروس فيرا هتكتب كروس فيرا لو هتحقن لعبة سيلك قرود تكتب سيلك قرود وهكذا
9- طيب والهاكات اللى مش بيبقى موجودة فيها كلمة بيبقى الهاك جى فيها عشان لعبة معينة وبيبقى هو كاتب اسم لعبة لك راجل مش عايز يتعبك
10- يبقى حطها قاعدة فى دماغك اى انجكتور هيبقى فيها كلمتان دلو وسيبك بقى من باقى الهيصة اللى هو حاطهها لك فى الانجكتور

ايجى نت عالم من التميز والابداع

يتبع

31-12-2011, 07:20 PM
رد: حصريا على منتدى الابداع موسوعة علمية عن الهاكات والانجكتور وسر من اسرار كروس فيرا ولعز الهليكس ل

4-كيفية تفادى البلوك فى كروس فيرا

1- صراحة لما كنت بشوف حد بيقولى انا اخدت بلوك من هاك انت نزالتواصراحة انا كنت مستغرب لحد لما جى عضو وطلب منى
ان هو عايز يحمل الهاك دة ومش عارف وهو فى المنتدى فانا دخلت على الموضوع لقيت مكتوب عليها كلمة detcted طبعا كلمة دة معنها ان خلاص انتها
فانت لزم تاخد بلوك وانت مستريح كمان الهاكات اللى بتبقى شغالة ياجماعة مش بيبقى مكتوب عليها كلمة دة اوا دة pacheed
2- دلوقتى انا نزالت هاك ايه المفروض اللى انا اعملوا هل ياترى اروح اجرب الهاك بالايميل اللى انا بلعب بها بقالى سنين اعمل اربع اكونتات
اجرب عليهموا الهاكات اللى بنزلها اللى شايف ان هو مش تمام وميصلحش وبيجب بلوك خلاص يامعلم فكك منوا اللى اشتغل معاك تمام
وبدون اى مشاكل هو دة اللى العب بها بالايميل الاصلى بتاعى

5- سر كروس فيرا ازاى تقدر تاخد تسعة حروف فى لعبة كروس فيرا فى تسعة ايام من اخر متاخد حرف واحد متكرر

الموضوع دة حصرى على ايجى نت بس بس بس بس من ابتكارى وليس منقول
طبعا عشان انت عضو فى ايجى نت فانت عضو مميز مش زى اى عضو تانى ولزم تاخدها حاجة حصرى حصرى
1- طريقة مش هيتم فيها استخدام هاك ولا يحزنون
2-هنحتاج 2 اكونتات على كروس فيرا على الاكونت اللى معاك
3-كروس فيرا بتوزع المهمات كلها على الاعيب المهمات كلها بتبقى واحدة بس بتختلف فى حاجة واحدة لو انت رتبة صغيرة تاخدة مهمة صغيرة ولو
رتبة كبيرة هتاخدة مهمة كبيرة كمثال
4- انا مثلنا عملت ايميل جديد ودخلت كروس فيرا المهمة بتاعتى اقتل 40 واحد فى ghost واحد بقى رتبتوا عمود مطلوب يقتل 100 واحد وبردك فى
نفس البيت بتاع الجوست يخلص المهمة هياخد الحرف وانا هخلص المهمة هاخد نفس الحرف اللى اخدهوا
5- طيب انا مش عايز نفس الحرف وعايز اخد الحروف التسعة من غير ماكرر ولا حرف يابرفسيسور فى ايجى نت انت واصل يابنى وهتاخدهموا ان شاء الله
6- هتخش بالاكونت الاولنا وتعمل مهمة من الثلاثة هيديك حرف الحرف دة معاك اخرج من لعبة
7- خش بالاكونت التانى اعمل مهمة غير اللى عملتها فى الاكونت الاولنا هيديك بردك معاك
8- خش بقى بالاكونت الاصلى بتاعك يامعلم واعمل المهمة يبقى هو دة الحرف بقى وممكن يجى معاك فى الاكونت الاول والتانى ولو جيها يبقى تخش تعمل بالايميل
الاصلى على طوال يارب تكون وصلت

6- حصرى لعز الهليكس لوب لما تجى تشغلوا ويقف عند الواحد وميرضاش

1- صراحة اخوكموا عاشق نسخات الويندوز انا بحب كل يوم اغير نسخة ويندوز اوا كل يومان
2- وصراحة نزالت نسخة ويندوز من على النت كان حجمها 4 جيجا اكس بى وبعد لما حملتها ونسختها
وسطبتها
3- وجيت اشغل الهاكات وخاصتنا الهليكس لوب ويجى عند الواحد ويقف وانا قاعد مستنها ان هو يتحرك مفيش
5- طبعا نسخة كانت عاجبنى كدة قاعدت احملها فيها لمدة يومان xD دورت فى فى كل حته على النت على حل لمشكلة الهليكس مفيش
6- كنت مسطب كل البرامج الهاك وكلوا تمام وبدات عايز اعرف العيب فى ايه وانا كنت بدور بقى فى المواقع اللى يقولك غير فى اعدادت الاكسبلور
وكلام كدة مدخلش دماغى صراحة وافتكرت كلمة كان كاتبها صاحب هاك الهليكس على الهاك نفسوا fixed 1 sec عارفين دة معنها ايه
يعنى هو قاوم باصلاح الهاك لما يجى يقف عند واحد ثانية بس الهاك دة كان شغال معى على نسخة اللى فاتت العيب فى ايه وكنت خلاص ناويت اغير نسخة
وانا زعلان وفجاة ياحبايبى حاجة من دخالى قالت لى مش يمكن العيب فى الحته الفلنية ولو انت عملت كدة وغيرت الحته دة الهاك يشتغل وبالفعل ياولادى
روحت مجرب وعامل طريقة وعارفين ايه اللى حصل عمل كدة وبسرعة طيارة 5.4.3.2.1.0. skip adv ودة اسموا توفيق من عند ربنا
طبعا انا مش هقول عملت ايه لحد يجى من بعدى ويقولى ياعم طريقة معروفة وانت ناقلها من هنا ولا من هنا وانا عارفها من زمان xD
انا هسيب سؤال دة لمدة يومان وبعد كدة ارد عليها سؤال للكل للاعضاء والمشرفين وكلوا ايه سر فى ان الهليكس لوب بيقف عند الواحد

اليومان طبعا انتهوا طبعا محدش جاوب صح ومحدش قال اساس ايه الاجابة حتى صاحب الهاك كاتب طريقة غلط

من نهرضة مفيش عضو فى ايجى نت هيقول الهليكس لوب بيقف عند الواحد
اول منتدى على النت كلوا كشف عن سر الهليكس لوب هو منتدى ايجى نت
ازاى قدرت اتوصل لسر دة هو توفيق من عند ربنا
السر مكنش فى برامج الهاك ولا فى اعدادات الاكسبللور عارفين كان فى ايه

1- كان فى الادوب فلاش بلير التابع لمتصفح انترنت اكسبللور اذا الادوب فلاش بلير مش موجود تابع لاكسبللور هيجى عند الواحد ويقف لكن لو سطبتوا عمرهو ماهيقف عند الواحد ابدا ويبقى ايجى نت اول من قال السر
ارجو عند نقل ذكر المصدر
ملحوظة : اذا انت مسطب الادوب فلاش بلير لكل المتصفحات معاد الاكسبللور
عمرها ماهيشتغل وتسهيل على الاعضاء تم رفع الادوب فلاش بلير التابع
للاكسبللور باخر اصدار

سبحان الله عدد ماكان وعدد مايكون وعدد الحركات وعدد السكون
انا عضو حصرى فى ايجى نت منتدى الابداع والتميز

عشان يبقى اول منتدى ايجى نت قال سر الهليكس لوب على منتديات النت كلها يبقى احنا ويبقى لينا السباق
فى ايجى نت انت واصل يامعلم

ايجى نت عالم من التمير والابداع

يتبع

31-12-2011, 07:21 PM
رد: حصريا على منتدى الابداع موسوعة علمية عن الهاكات والانجكتور وسر من اسرار كروس فيرا ولعز الهليكس ل

7- - ازاى تعرف ان الهاك اللى انت نزالتوا متفيرس وعليها باتش اختراق للكمبيوتر بتاعك ولا لا

1- دلوقتى انا سمعت ان فى ناس بتقول ان فى الهاكات اللى بتنزل فيروسات وباتشات وكلام من دة
2- فى ايجى نت انت واصل محدش هيقدر يلمس جهازك ازاى
3- احب اعرفكموا بالبرنامج Zemana_AntiLogger
4- ايه علاقات الهاكات بالبرنامج دة ايه فايدة البرنامج دة
5- علاقات الهاكات بالبرنامج كالاتى دلوقتى انا نزالت هاك ورحت دوست عليها ومشغلوا لو الهاك دة فتح اتصال مع اى بى تانى يبقى دة باتش على طوال
وهنا بقى مهمة البرنامج لو انت دوست على الهاك قبل مايجى يفتح اتصال مع جهاز تانى اللى هيخترقك البرنامج هيقولو عندك رايح فين
هيقولك ان البرنامج الفولن هيعمل اتصال مع الاى بى كذا وانت بقى اول لما تشوف كدة تعرف ان دة اختراق على طوال خد بالك عشان وانت بتعمل اتصال
مع جميع الحاجات اللى بتتصل بها على النت هيسالك تسمح اوا متسمحش عشان تعيش فى امان شغال يونيفرسال
هو بيديك اختيارن allow / block
طبعا الاتنان بينان من اسمهموا واحد هيسمح بالدخول والتانى هيسمح وانت براحتك بقى عايز تسمحلوا يدخل كمبيوتر بتاعك حاجة ترجعلك xD
البرنامج لها مميزات كتيرة جميلة كمان ان هو بيحمى من اختراق الكاميرة وحاجات كتير ومتوفر بلغة العربية

صورة دة بتوضح شكل البرنامج بعد تسطيب

صورة للكيجن اللى هتفعل بها وهتاخد بها 356 يوم ببلاش xD

صورة دة بتوضح ان فى واحد بيحاول يخترق الكام بتاعك وانت لك حرية الاختيار تسمح اوا مش تسمح

هتسطب البرنامج وبعد كدة هتعمل ايقاف للحماية بتاعت البرنامج هتشغل الكيجن هدوس GET KEY
هيجبلك سريال هتحطوا فى البرنامج الف مبروك عليك 356 يوم

روابط التحميل

1-البرنامج : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
2- الكيجن : سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

8- ازاى تعرف اذا كان الكمبيوتر بتاعك تم اختراقوا بالفعل ولا لا

1- ازاى تعرف ان كمبيوتر بتاعك بالفعل تم اخترقوا اوا لا عن طريق الهاكات اللى بتنزلها
2- هنستخدم البرنامج دة X-NetStat Professional
3- مافائدة البرنامج وماعملوا
البرنامج دة بيوريك كل اللى متصل بيك عبر الشبكة والبورتات المفتوحة فى جهازك وبيوريك الهوست بتاع نو اى بى بتاع جهاز اللى اخترقكك
4- كمثال انت لما تجى تشتغل على النت تفتح ياهو موزيلا وكذا حاجة انت متصل بها اها وفجاة لقيت فى كونكشن غريب متصل بجهاز بتاعك
ولا هو ياهو ولا موزيلا ولا اى حاجة غير معروفة واخرها علامة exe يبقى روحنا فى البطاطا xD
صورة دة بتوضح كل الحاجات اللى انا متصل بها على الانترنت وطبعا مفيش حاجة غريبة متصل بى معنى كدة ان مفيش حد مخترقنى
معلش معنديش صورة وانا حد مخترقنى عشان ارفعهلك xD

رابط التحميل :

9- فى حالة تم اختراق الكمبيوتر بتاعك ايه اللى المفروض

هتروح فاصل نت على طوال مفيش وقت ولا كلام هتنزل تجيب من اى سيبر حماية كاسبر باخر اصدار وتحملها على اسطونة مش فلاشة ويكون معاك ملف
ال up data وتروح مسطب نسخة من اول وجديد وبعد لما تسطب نسخة متحاولش تدخل ولا فلودر فى كمبيوتر ولا تسطب اى تعريف ولا اى حاجة
هتروح مسطب كاسبر وتعمل فحص للجهاز كلوا وبعد لما تخلص تروح مشغل برنامج اللى بيعرفك اذا كان فى بورت غريب متصل بيك على جهاز ولا لا
وتتاكد ان مفيش حد دخال كمبيوتر بتاعك

رابط موضوع كاسبر باخر اصدار :

تم رفع البرامج باسم ايجى نت وتم رفع الصور من جهازى الشخصى وجميع حقوق الموضوع محفوطة لصالح منتديات ايجى نت

ارجو عند نقل الموضوع يجب ذكر المصدر
الموضوع دة كلوا بالكامل مش منقول منوا ولا كلمة دة خبرة سنين على النت
انا بقدمها لك هنا فى منتدى الابداع فى ثلاثة ساعات المدة اللى عملت فيها الموضوع على طبق من دهب
ومش طالب منكموا غير دعواتكموا صالحة
فى ايجى نت انت واصل يامعلم
وكما قال المبدع ايجى نت عالم من التميز والابداع
سبحان الله عدد ماكان وعدد مايكون وعدد الحركات وعدد السكون
ارجو الدعاء لى الامتحانات قربت

19-01-2012, 10:19 AM

شكرا يا سيد مجهول على هذا الموضوع المشوق واتمنى لك كل توفيق
07-02-2012, 07:31 PM

شكراااااااااااااا

الكلمات الدلالية (Tags)
من, أنت, منتدى, موسوعة, الابداع, الهليكس, الهاكات, اسرار, حصريا, علمية, على, عن, فيرا, ولعز, والانجكتور, نشر, كروز