منتديات ايجي نت

دعم أهلنا في فلسطين

> >

منتدى شروحات كونكر اونلاين Conquer Online .: ركن خاص يطرح اهم برامج وشروحات لعبة كونكر ConquerOnline :.

27-07-2011, 12:58 PM
كيفية عمل اصطف وتكون من كنجات السلفر بعشر طرق الممكنة لعمل اصطف

اولا:

انا انشاء الله هشرح ازى نعمل اصطف فى كونكر سواء الطرق السهله والطرق الصعبه وهبدا بلصعب حتى اصل للسهل وبكل الطرق الى تتصورها وازى نجمع فلوس بكل الطرق وكل الخفيات الى فى كونكر.
الطريقه الاوله
اول طريقه كتير من الناس عارفها بس مش عارفا ازى نستغلها اكتر واكتر
وهيا.
الحفر
طبعا كتير من الناس بتحفور وبتاخود الجميات وتبعها وخلاص وبيوقعلكم جميات شويه صغيرين صح .... انا النهردا هقول نقطه النقطه ده بتوقع جميات كتييييير و درجون بولات و برمنت استون انا مجربها انا وقعلى لحد دلوقتى 8 درجون بول بس هيا مش لازم توقع علطول لا انتا وحظك بس الى ضمنو انها بتوقع جميات كتير وممكن تكسب كتير وانشاء الله هقول فين النقطه ده فى اخر الطريقه.
نشرح كيفيه الحفر.
اولا: هنروح الدسرت فى اخر الدسرت خاللللللللللص هنلقى راجل هيسقلنا اسقله هنجاوب عليها الاسقله ده بتبقا 1+1 2+7 حاجه زى كدا وسعات بتبقا صعبه لو لقيت السوال صعب اوعاااااااااااااا تجوبو علشان لو جوبت غلط هتستنا ساعه قبل متدخول فا لو لقيتو صعب حصرياااااااا. الحل الامثل ليج الاكونت وافتح تانى وجاوب لحد ميبقا سهله وتلقى نفسك دخلت
بعد مبتدخول بتروح بقى النقطه الى هتبقى انشاء الله حصرياااااااا لموقع الدى فى دى فقط. وهقولها فى الاخر
بعد مبندخول ونروح النقطه اياها هنعوض نحفور طيب احنا هنحفور بكام اكونت انتا ورغبتك كل متعوز تزود اكتر انشلا 9 اكونتات زى ما شرح مشرفنا TITO الطريقه للحفر ب اكثر من اكونت وهيا انك تعمل يوسر جديد فى كل يوسر تحفر فى 3 او تحفور ب 3 وخلاص وتخلى اكونت فى المركت تديلو الجميات او الدبيه او البرنت ستون لو طلعلك ليه وفيه طرقتان بعد مبتديلو الجميات .
الطريقه الاوله.
هوا انك تسيبو يبيع الجميات وعلى حسب كل سلفر التمن ملحوظه الجميات الى بتتطلع فيلوت ومون جم وسعات رفيد وسوبر وفى النقطه الى هولها بيطلع فيها رفيند كتير وسعات سوبر وده هتبقى حصريااااااااا. وبعد منبعها هنلقى معنا حوالى 3 مليون او 4 مليون فى اليوم وعلى حسب بردو انتا بتحفور بكام اكونت وكمان بتعوض على الجهاز اد ايه.
الطريقه الثانيه.
وهى انك تعمل بلجميات ده مهمه المتروهات وهيا الفار الازرق واكيد كلو عارفها وده بدل مهتبيع الجمايه ب 100 الف هتعمل اول الجميتين مترو اسكرول هتبيعو ب 500 الف او على حسب كل سلفر ونتا وحظك هيبقى المكسب حلو والى مش عارف مهمه المتروهات يكتب على جوجل مهمه المتروهات الفار الازرق فى الفونكس وهيلقيها بلتفصيل علشان انا مقدرشى احوطها علشان الموضوع لسه كبيير.
حصرياااااااااااااااااااااا النقطه المميزه الى انشاء الله هتكون فتح خير على كل الناس
نركز بقى شويه.
اول مندخول الحفر هننزل الدور ال 2 يعنى هننزل الى بعديه وبعد مننزل هنمشى شمال امشى لحد متلقى عربيه فى الارض العربيه ده فيها طوب كدا خود اتجاه ايديك اليمين من نحيتها و احفر واوعا تحرك الاكونت سيبو فى مكانو واحفور بقى هتلقى الجميات بتيجى عادى زى الاول وشويه بشويه هتلقيها بتكتر يعنى زى الحفر العادى بس حظ فيها حلو شويه بس تظبط مكانك ونتا بتحفور وانشاء الله ربنا هيكرمك.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه الثانيه
انشاء الله الطريقه الثانيه حلو اوى وبتكسب اوى اوى اوى وناس عارفها كتير بس مبتستغلهاش زى بع الناس الى بتستغلها وهيا ارض المترو.
ارض المترو
اولا: الطريقه الثانيه يا جماعه هيا طريقه مضمونه وكويسه وسهله وده من اختراعى انا ومش هتلقوها فى منتديات تنيه غير الدى فدى:
اول حاجه نزل انبوت CDproxe او اى انبوت تثيب الاكونت يدرب بيه لوحدو
ثم بعد ذالك تودى اكونت يكون قوته حلوه توديه ارض المتروهات الى بتدخولها من المضيفه الى فى الجيلد وار على حسب كل سلفر بردو وهبقى احوط ازى نروحها بلتفصيل الممل فى موضوع تانى
المهم هتروح ارض المتروهات وتشغل الانبوت وتثيبو يجمع متروهات وتبيع الاسكرول على حسب كل سلفر هتلقى الموضوع مشى معاك اوى اوى ااوى وهتجمع فى اليوم 1 دبيه على الاقل لو سبتو الاكونت يلم لوحدو علطول هتلقى نفسك كل اسبوع بقى معاك 7 دبيه ويا جماعه الطريقه ده عمرها منزلتها فى منتديات وجه اليوم الى انزلها فى منتدى الدفى دى فا يريت الى ينقل الموضوع يبين منزله منين
طيب وبعد منجيب المتروهات مهوا الوحوش هتموتنا وهيوقع المتروهات لالالا ده كان زمان دلوقتى بقى الطريقه الصحيحه وهيا هتعمل نوب لفل 1 اوعا ترقيه خليه لفل 1 وتديلو المتروهات وخلى الوحوش تموتو وروحو عادى مهما مات عمر المتروهات مهتوقع وجرب وروح وديها وبيع بقى وكل واحد اعد اكبر وقت ممكن يستغل الطريقه ده.
ملحوظه: برامج السدى بروكسى والبرامج الى بتسهل ده بتدخل سجن الدبيه لو الجى ام خد بالو فا لو خايف اعملها من غير برنامج واضرب انتا بنفسك وجمع يا سيدى.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه الثالثه
ثالثا:
ثالث طريقه وهيا الطريقه المضمونه ولكن فى بعض المشقه.
اول حاجه جيب دبيه من اى حد هيكلفك من 10 ل 12 مليون على حسب كل سلفر واسعاره طبعا
2/ فوك الدبيه كبسات من الراجل الى جمب البنك الى فى المركت واتكا ExchaingDb هتلاقى معاك فى الايتمز 215 كبس اكتب على ال World او Broadcast اكتب كدا S>27 Cps For 1.5M Or 2M على حسب كل سلفر وتمن ال 27 كبس فيه هتلقى نفسك فى الاخر معاك حوالى 15 مليون ويبقى كدا انتا جبت دبيه ب 12 او 10 وبعتو ب 15 عل حسب كل سلفر وتمن الدبيه وتمن الكبس فيه ولما تبيع الكبس كله روح جيب دبيه تانى وكرر نفس الى اولناه هتلقى كل اسبوع كسبت 2 دبيه او 3 على الاقل واعمل اصطف برحتك او ممكن تبيع 5 كبس ب 5 كبس هتبقى المكسب اكبر بكبير بس هتعوض كتير فى البيع علشان قليل الى يعوز 5 كبس بعد منزل الكبسات الفرى

gogo.pop
www.Egynt.net
طرق الحظ
تنقسم طرق الحظ الى 3 اقسام.
القسم الاول هوا الكى تيم
الطريقه الاوله يا جماعه هيا طريقه معقده للغايه والحظ هوا الامل الوحيد فيها وده لا انصح احد بها :
اولا انتا فكيت الدبيه من الراجل الى جمب البنك زى مقولتلك فى الاول بدل متبيع ب 27 كبس ادخلو بلدبيه كلو الكى تيم المره ب 27 كبس هتدخول الكى تيم هتدخلو تقريبا 8 مرات انتا وحظك ممكن يطلعلك حجات +8 حجات 2 سوكت حجات تخدك لفوقققق اوى اوى وممكن يطلعلك حاجت مجبشى 2 مليون وممكن حاجه ب 100 الف وكدا انتا خصرت فا الامل بتاعك هواالحظ فى ده كولو فا نبعد عنها احسن
والطريقه الثانيه فى الحظ وهيا البوكر
وكتير بيعرفو يلعبو بوكر وكتير مبيعرفوش والى مبيعرفوش يحمدو ربهم علشان ده لعبه بتاخود الفلوس بتعتمد على الحظ للدرجه الاوله فا البوكر ده انات بتدخول ب 3 مليون ممكن تلقيهم بقو 20 مليون حظ حظ حظ وممكن تخصرهم فى سنيه ومممكن تجيب ال 20 مليون وبعدها تخصرهم الحظ هوا الدرجه الاوله فى البوكر والى عايز يتعلم البوكر هتلقو موضيع كتير بتعلم البوكر بس انا انصح البعد عنو. طيب واحد يقولى انا ادمنتو ومش عارف اسيبو اولو كول لبان كتير هه مش عارف والله اولو ايه علشان انا زيو ومش عارف اسيبو.
الطريقه الثالثه فى الحظ.
وهيا الديمون بوكس الديمون بوكس ده بينزل ايام الايام ده ممكن حظك يكون حلو وتكسب كتير اوى اوى اوى اوى اوى انا بقى جبت النهردا سر الديمون بوكس اول مينزل تكسب دبهايه كدا ونتا واقف بعد اوعا شوشو يولك العب تانى لالا انا اكسب الدبهايه واسكوت على كدا يؤدو وهتبقى حصرياااااااااااااا
ويريت متنقلهاش موقع تانى غير الدى فى دى
حصريااااااااااااااااااااا
الطريقه وهيا ان الجى ام عامل ايه انك اول مره تلعب فيها هيكسبك الضعف علشان يغريك فا احنا هنعمل ايه نشترى صندوق ب 50 ونفتحو هنلاقى 100 انشاء الله نترد ال 100 دول لاكونت تانى وتشترى بيه صندوق ب 100 وتفتحه انشاء الله تلاقى 200 كبس ونتا وحظك بس انا مبفضلشى حجات الحظ ده

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه الرابعه
تجـــــــــــــــــاره المركت

تجاره المركت المركت من اكثر الاشياء المربحه انا كان معايه 1 دبيه مستلفهم من واد صحبى الحمد لله لحد دلوقتى من التجاره بقى معايه فوق ال 240 دبيه الاصطف بتاعى يجيب 240 والتجاره بمعنى اصح عايز واحد يكون عنده خلق والصبر وهيا انك تجيب حاجه مثلا تمنها 5 دبيه ب 4 دبيه وتبعها ب 5 دبيه دبيه مثلا وتجيب حاجه ب 15 وهيا ب 20 تكسب 5 اهم حاجه ونتا بتاجر انك تقنع الى اوادمك ان الحاجه الى معاه ده مبتتبعشى ومحدش بيخودها وكمان ان الناس مش بتبقى محتجاها وتوصل معاه لسعر حلو ينفع ويفيدك وواحد واحده هتعرف تتاجر انشاء الله.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه الخامسه
هيا الكسب عن طريق الانترنت وده مقدرشى اقولها علشان ممنوع فا الى عايزها يكتب على جوجل ويتعلمها وخلاص

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه السادسه.
الطريقه السادسه حصريــــــــــــــــــــــــــا
الطريقه ده عبار عن انك تجيب فلوس من النت بس مش عن طريق الكسب عن طريق الانترنت لالا الطريقه انك تعمل موضيع كتير على المواقع او الدفى دى على الاخص بحيث انك تاخود مشرف تاخود لقب انا مش عارف الدى فى دى بيدى فلوس على الاشراف ولا لا بس الى اعرفو فيه مواقع بتدى فا انك تاخود دخل اسبوعى او شهرى تشترى بيه دبيه او ممكن تعمل موقع على الانترنت وترفعو فى بى اس والموقع ده تعملو للتصميمات التصميم الواحد ممكن تبيعو ب 120 دولر يعنى على حسب شغلك فى الفوتو شوب والطرق ده مش لكلو انا بقولها للى شايف نفسو حلو فى التصميمات يستغل ده ويعمل موقع والى عايز يعرف يعمل موقع يكستب على جوجل ويتعلم وخلبلكو الموقع مش ببلاش بفلوس والطريقه ده متعبه بس مربحه ويريت لو مينفعشى تتقال هنا تقولى وامسحها.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه السابعه.
الطريقه السابعه ده مفيده لبعض الناس لنها حلوه اوى وفى كونكر وهولك تعملو ايه هيا عبار انك تجمنع سدال الى هيا احصنه انا جيبلكم الطريقه الامسل للتجميع وهيا انك يكون عندك ارشر حلو تضرب بيه واى سدل يوقع لمه باكونت تانى نوب وراه اوعا تلم بلارشر هتلقى السدلات كتير معاك واول متجمع روح اعمل حصان +4 اول لو مشيت فى الموضوع ده تجمعلك حصان +4 فى اليوم يعنى 1 دبيه فى اليوم وده بيعتمد على الوقت الى انات اعد فيه على الكمبيوتر ولما تجمع ال +4 يعنى ممكن تعمل حصان +5 ب 3 حصان +4 وتعمل حصان +6 ب 3 حصان +5 يعنى انتا وشترتك كل الطرق ده عيزا وقت منك علشان تعملها.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه الثامنه.
حصريـــــــــــــــــــــــأ على الدى فى دى

الطريقه الثامنه ده حلوه اوى وهيا انك لو معاك اصطف حلو مثلا فول 1 سوكت وتور وفان نضاف هولك طريقه تجبلك فى الاسبوع حوالى 5 دبيه ركزو شويه ولازم تكون سكند هنعمل ايه هقولق هننزل مونك مونك مونك وهنزل الاصطف معنا ونيجى نوصلو لفل 95 ونلبسو فول 1 سوكت فير ومعاه بكسورد لفل 70 واحد يقولى ازى يلبس اصطف فير وهوا مونك هولك الربورن يلبس اى حاجه المهم لفل 70 او اقل هتلبسو الاصطف وتلبسو معا البكسورد ال لفل 70 شلد هتقولى شلد ازى اقولق نفس الى قولتهولك يكون لفل 70 وتبدا تدخول التيم بكيه هتاخود الاول او التانى انشاء الله علشان هتبقى اصطفك جامد الشلد هيحميك من الفيرات والبكسورد هتضرب بيه واكيد التروجنات مش هتجيبك انتا معاك بكسورد لفها فى دماغك هتلقيها 100/100 وبعدها تدخول التيم بكيه والاليت بكيه والاسكل تيم بكيه هتلقى معاك فى الاسبوع 5 دبيه او 7 انتا وشترتك فى اللعب

gogo.pop
www.Egynt.Net
الطريقه التاسعه
الطريقه التاسعه ده للناس الى معاها دبيه وعايزا تستغلها انا هولكم طريقه هتكسبكم دهب نركز شويه هنجيب مثلا اى حاجه 1 سوكت سوبر +5 مثلا ب 6 دبيه تمام تمام هنجيب ستار درل الواحده ب 2 دبيه واحنا محتجين 7 7 فى 2 يبقى 14 + 6 يبقى 20 يبقى انتا كدا عملتها ب 20 دبيه لو بعتها ب 30 دبيه 2 سوكت +5 يبقى انتا كدا كسبت 10 دبيه ده طريقه حلوه جدا بس هتعوض شويه علشان تلقى ستار درل والسلفر الى فيه ستار درل كتير يستغلها ويعملها هيكسب كتير وعلى ضمنتى.

gogo.pop
www.Egynt.net
الطريقه العاشره.
الطريقه العاشره ده انا مسميها ربع مشكل يعنى ايه يعنى انك بدل متحفور بس او تلم متروهات بس من ارض المترو انك تسيب 2 اكونت يحفور و تضرب ب ارشر فى ارض المترو وكمان من الطرق المشكله انك تجيب كلين وتر من ارض الكلين والى ميعرفهاش يكتب على جوجل ازى نجيب كلين وتر هتلقى الشرح فيها كتيير او وحش الدبيه فيه واحد كل يوم بيوقع دبيه فى الجيلد وار لو عندك اكونت حلو روح وجيب او وحش الدبيه الى فى البرد كلو عارفو الى بتدخلو من المكان الراجل الى اول مبتنزل بتلقيه تتكا عليه وتجيب من كل نوع اكونت واحد وتنزل الوحش ممكن يوقع دبيه وممكن 5 متروهات انتا وحظك او وحش الدبيه الى فى الاراضى الى بعد الكلين وتر كل ده ممكن يكسبك.

gogo.pop
www.Egynt.net
وبكدا اكون خلصت انا عامل حوالى 10 طرق فى كل طريقه 2 او 3 يعنى الى شايف اى طريقه هيكسب منها يعملها وانشاء الله تكونو كلكم كنجات وتعملو اصطف انشلا فول 1 سوكت ويريت الرضوض تبقى حلوه......ارجو التقيم

MAXspeed
www.Egynt.net
28-07-2011, 12:12 PM
god
رد: كيفية عمل اصطف وتكون من كنجات السلفر بعشر طرق الممكنة لعمل اصطف

than..............kkkkk love conquer
28-07-2011, 02:00 PM

شغل ممتاز جدا تسلم الايادى ياعسل
28-07-2011, 04:09 PM

ايه دة كلو دا شغل محصلش