مشكله بطىء كروس فاير بعد فترة من تشغيله

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة banre4ever, بتاريخ ‏22 ديسمبر 2012.

حالة الموضوع:
مغلق
  1. banre4ever

banre4ever New Member

يجماعه انا كروس فاير عندى بتهنيج بعد فترة من فتحها....يعنى افتح كروس فاير..عاادى ادخل اى بيت عادى بعد 5 دقائيق يبدء التهنيج التدريجى يعنى لو البيت بيوعد 12 دقيقه بعد الخمس دقائيق ابدء اتشل على نهايت البيت بيكون بطىء اوى...ديه اول حاجه تانى حاجه..وهى بيت زومبى البيت بتاع الوحش الى اسمه...MeGA...الجنيات اللى بتتلع من الدخان..كل لما الدخان يطلع بالقى اللعبه تبطىء اول لما الدخان يتشال يرجع خفيف تانى بشكل مؤقت..مع انى عامل فى الاوبشنات الدخان Low يعنى الجرفيك بتاعو منخفض..وعشان محدش يقلى لازم تسطبها من جديد انا عملت كده وسطبته من على الموقع...وعشان اللى يقلى امكنيات جهازك منخفضه لآ الأمكانيات..(RAM 2Gb..processor..3Ghr.Cache 4 m video card 1GB hard disk 500 Gb..Windows 7) يجماااااعه ارجوك اللى عنده الجواب لا يبخل على بيه وجزاك الله عنى كل خير.....تحياتى 40ايجى5

2. عراقي انا

عراقي انا Active Member

رد: مشكله بطىء كروس فاير بعد فترة من تشغيله

يا برنس المشكلة مش بكروس فاير وانما بالكمبيوتر يعني الايفيكت زي الدخان والقنابل كحتاجو رابم كبير وكارت شاشة كويس
    يعني المشكلة من الكمبيوتر بتاعك ممكن في فايروس مخرب المميزات الي في الكمبويتر بتاعك

3. banre4ever

banre4ever New Member

انا عامل اسكان على الجهاز ومعلهوش حاجه والانتى فيرس عملوا اب دات..يعنى انا كده فى السليم...اعد تسطيب كروس فاير اشتغلت كويس كام يوم وبعد كدة بدأت تهنج تانى....بالله عليكو ردوا عليا فى اسرع وقت....40ايجى5

4. عراقي انا

عراقي انا Active Member

طيب نزل صورة لكارت الشاشة

5. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

الرامات عندك قليلة علي كروس فاير وانت كمان قايل انك مركب ويندوز 7 ويندوز 7 وفيستا و ويندوز8 بيسجبوا رامات جامد نصيحة مني نزل نسخة xp وجرب هتلاحظ الفرق وثم ان كرت الشاشة بتاعك intel ولا g-force - ولا ATI ? لو اي حاجة غير اانتل يبقي انت في السليم واللي معوق معاك هيا الرامات بس نزلي صورة لامكانيات جهازك احسن

6. banre4ever

banre4ever New Member

.ابل مارفع الصور عايز اقولكو هو الوندوز لو قرب يقع ممكن يبطىء الألعاب وله ايه..تحياتى ها هى الصور.
    --1-- ( http://imageshack.us/photo/my-images/521/23001345.jpg/ )
    --2--( http://imageshack.us/photo/my-images/542/89251990.jpg/ )
    صور من البروسيسر..
    --3-- ( http://imageshack.us/photo/my-images/26/99916931.jpg/ )
    --4-- ( http://imageshack.us/photo/my-images/28/73839161.jpg/ )
    --5- ( http://imageshack.us/photo/my-images/23/52644301.jpg/ )
    40ايجى5

7. I SAUDI

I SAUDI Member

في برامج حاططها لنا أخونا وإستاذنا عراقي ,َ تزيد ال FPS وإن شاء الله كول شي تمام مجربة 100%

8. رد: مشكله بطىء كروس فاير بعد فترة من تشغيله

بص ياباشا
    1_افتح اللعبة
    2_خش اى دور مثال(Egypt)
    3_اضغط Alt+ctrl+delet
    4_اختار processes
    5_دور على كلمة crossfire.exe
    6_اضغط كليك يمين عليها
    7_اختارset prio
    40ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى5rity40ايجى5 ثم low اضغط اوكى واقفل 40ايجى5taskmanger 40ايجى5(الى انتا فتحتة واتسنى 5ثوانى هتلاقى الدنيا رايقة انشاء الله)
    40ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى5

Cƒ»G£N£RâL

9. banre4ever

banre4ever New Member

انا نزلت ويندوز جديد مخصوص عشان بطىء كروس فاير,,ولسة بردو بتهنج,,,السيبر اللى تحتنا امكنيات جهازة اقل بكتتير منى وكروس فاير بتشتغل عندة عادى,,,ملحوظة,,,,لعبة <<<3ٍD call of duty 4 بتشتغل عندى مع بطىء نسبى بس شغالة اسرع من كروس فاير ازاى معرفشئ يجماعة عايز حل سرييع,,,والعضو اللقلى اقلل تركيز الجهاز على كروس فاير من التسك منيجر,,,الف شكر على المرور يغالى بس جربت الطريقة,,,,,, قلى مينفعش وهو شغال,,,,,, جربت اعليه لــــhighـــمنفعش بردو,,,وحاجة تنية!!! انا بعد لما اقفل كروس فاير بلاقى الجهاز مهنج شوية ويفضل ثقيل شوية لحد لما اعمل ريسترت يجماعة ارجة الافادة بسرررعة بلللليزز,,,,وتحياتى للجميع40ايجى540ايجى5

10. عراقي انا

عراقي انا Active Member

طيب يا برنس بص
    اولا كروس فاير لعة اون لاين وشي اعتيادي انها بتعمل لاج بعد ما انك تطفيها
    ثانيا اللاج الي في اللعبة بيقعد طول ما انت بتلعب ولا بيجي شوية وبيروح؟
    ثالثا جربت برامج تقليل البينج باللعبة وكمان البيتج عندك بيكون كام؟

11. رد: مشكله بطىء كروس فاير بعد فترة من تشغيله

اتفضل يا برنس البرنامج دة وسطبة وانتا بتسطبة خلى مكان الحفظ فى cross fire

http://adf.ly/Gy25F وانشاء الله هتتحل المشكلة

12. banre4ever

banre4ever New Member

الف شكر ياغالى على البرنامج هو زبط معاية التهنيج بس فى مشكلة تانى لسة عيزة تتزبت.؟؟؟؟؟
    وانا بالعب لو رحت مكان فى كزا واحد القى اللعبة تبطىء شوية ... ولما يضربوا نار وانا اضرب نار بالقى اللعبة تبطىء اكثر لما ابعد يرجع السرعة تانى...واحد صاحبى قلى المشكلة فى كرت الشاشة...كرت الشاشة عندى... 1GB intel...IN
    تحياتى للجميع واهدى لكل الأعضاء تلك الوردة..40ايجى5..

13. عراقي انا

عراقي انا Active Member

اه يا برنس المشكلة دي في كارت الشاشة عشان ضرب النار دا اسمه ايفيكت ودا الشاشة بتحليه سريع لو كارت الشاشة كويس
    ف اتأكد ان كارت الشاشة بتاعك اصلي

14. banre4ever

banre4ever New Member

كرت الشاشة داخلى...ماذر بورد(GIGABYTE)..اللعبة كانت شغاله كويس وبنفس ألأمكنيات بتاعت الجهاز... من ساعت مبدلت البور سبلاى وهو عمال يطلع عيب ممكن يكون العيب فى البور وله اية....سمحنى انا عارف إنى أثقلت عليكم بس معلش ارجو الأفادة.....تحياتى للجميع 40ايجى540ايجى5

15. عراقي انا

عراقي انا Active Member

لا يا برنس مشكلة الرصاص ومرات الدخا بتاع القنابل بيكون بسبب كارت الشاشة لاكن جرب ترجع البور سبلاى القديم

16. banre4ever

banre4ever New Member

يومين تلاته كدة وهجيب بور سبلاى اصلى بدل التجارى اللى مهنجلى الجهاز....هجرب وابقى ارد عليكم.....تحياتى للجميع 40ايجى540ايجى5

17. عراقي انا

عراقي انا Active Member

طيب يا معلم موفق
    تـــــــــــــــ الحل ـــــــــــــــــــم
    يغلق

حالة الموضوع:
مغلق