مشكلة الدخول على اللعبة و البيوت

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة toni1992, بتاريخ ‏22 نوفمبر 2012.

1. toni1992

toni1992 New Member

انا دلوقتى عندى 14 جهاز
    البوردات ما بين g31 , g41
    الرامات 1 و للجى 41 2 جيجا
    النت 2 ميجا شركة تى اى داتا سنترال شبرا الخيمة
    لعبة كروس فاير كانت شغالة بجودة عالية جدا لغاية من 6 شهور تقريبا بقيت بتأخد ما بين 10 الى 15 دقيقة عشان تدخل و كمان 5 دقايق عشان تقدر تدخل البيت
    لما سألت دعم اللعبة قالو انى لازم يكون عندى كرت شاشة جى فورس 6600 على الاقل و لما قارنت ما بين امكانيات كارت الشاشة ده و ال bulitin اللى عندى افضل فى مساحة الرامات و البيكسيل فمبقيش عارف اعمل ايه

2. عراقي انا

عراقي انا Active Member

رد: مشكلة الدخول على اللعبة و البيوت

طيب يا برنس المشكلة دي مش محتاجة اي مواصفات ولا اي حاجة هي حاجة من الثلاثة دول
    1-يا اما النت ضعيف
    2-يا اما الرامات ثقيلة جدا
    3- يا امى الكمبييوتر اصلا مش للالعاب وامكانياته بقت ضعيفة

3. toni1992

toni1992 New Member

انا سبقت و قلت امكانيات الاجهزة تقدر تشغل اللعبة و النت 2 ميجا يبقى ازاى مش قادر يشغل اللعبة اذا كان لعبة كروس فاير فنتاسيا شغال كويس هى كروس فاير العادية اللى عملة الازمة .

4. عراقي انا

عراقي انا Active Member

تمام يبقى المشكلة ان اللعبة محتاجة تعريفات ف جرب تعيد تطيب الويندوز لان الويندوز فيه فايروسات بتمسح بعض التعريفات

5. toni1992

toni1992 New Member

لسه المشكلة زى ما هى متغيرتش

6. عراقي انا

عراقي انا Active Member

غيرت الويندوز ثانيا اللعبة مش شغالة على جاهز واحد ولا على كل الاجهزة؟

7. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

الرامات اللي 1 جيجا ضعيفة جدا ع لعبة كروس فاير وغير كده مازر بورد جيجا بايت GM31 كارت الشاشة فيها ضعيف جدا مساحته تقريبا 383 زي كده وانتل يعني ضعيف جدا واصلا الكارت مساحته 256 بس بياخد شوية رامات من رامات الجهاز عندك ف هتلاقيها ضعيفة ثانيا مش حكاية انك تقارن بين الامكانيات بس كروت شاشة انتل اصلا مش للالعاب ف يعني مهما كبر حجم كارت الشاشة عندك الاداء هيفضل نفسه لان كارت الشاشة لسه قاعد انتل علشان كده هما بيفضلو كارت شاشة built out يعني زي ge-force او ATI احسن لان اداء اللعبة بيختلف لانه الكروت دي مصممة للالعاب ولو حضرتك عندك اي استفسارات تانية انا موجود انا مهندس صيانة كمبيوتر وخصوصا سوفت وير وهارد وير لو حضترك عاوز رقم تليفوني انا ممكن ابعتهولك و ان شاء الله كل مشاكلك تتحل

8. toni1992

toni1992 New Member

بس لو قارنت اقل امكانيات تشغيل هتلاقى ان امكانيات الاجهزة اعلى منها

9. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

انا عندي جهاز MB GM31 وكانت راماته 1 جيجا وكارت الشاشة انتل راماته 386 اللعبة مشتغلتش عليه روحت محدثه شوية خليت الرامات 2 جيجا وجبت كارت شاشة جديد جي فورس 7500 راماته 512 والحمد لله اشتغلت بس مادام اللعبة مشتغلتش ع MB GM41 يبقي فيه مشكلة ف النت عندك ولو انت فيه حد مركب منك ف بيته اتاكد انه مش عامل عليك نت كت وسارق من سرعة النت ف اتاكد الاول

10. toni1992

toni1992 New Member

مفيش حد موصله نت انا عندى 14 جهاز اعتقد 2 ميجا كفاية عليهم و ليا سؤال هو كارت الشاشة اللى انت جبته عامل كم؟

11. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

الكارت 512 مش موجود حاليا الموجود ف السوق ال 1 جيجا وتلاقيه عامل 240 لحد 300 يعني ف الرينج ده تقريبا