مشكله الشاشه السوداء

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة re3o9, بتاريخ ‏11 سبتمبر 2013.

1. re3o9

re3o9 Member

انا كل اما افتح اللعبه و عملت زى ما بتقولوا ولله بخش فى السرفر بعد كده بروح الشوب ميل و اخش اجرب السلاح و برضوا بيجيلى شاشه سودا
    40ايجى5
    مع العلم انا كان عندى شاشه 17 بوصه كنت شغال بنسخه اكس بيه بس مش زى اللى انا شغال بيها دلوقتى وللعبه كانت شغاله تمام و اما جبت شاشه 19 بوصه اللعبه بقت تجيب شاشه سودا
    40ايجى5
    ارجوا الافاده و 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5

2. سحاب

سحاب New Member

رد: مشكله الشاشه السوداء

انا بردو عندى نفس المشكله و غلبت لغايه ما جبت اخرى ولا نافع اى حل ارجو الاهتمام شويه ب مشاكلنا

3. yasenman

yasenman New Member

يجماعة انا عندى نفس المشكلة وعملت كل حاجة لجهاز ويندوذ ورمات ومبرد للبرسوسور وكل حاجة زى مهية شاشة سوداء برضوة ارجو الرد على الموضوع بى حل مفيد40ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى5

4. عراقي انا

عراقي انا Active Member

شباب جربتو تعمل اعادة تحدرث لتعريفات كارت الشاشة

5. re3o9

re3o9 Member

انا محدث كارت الشاشه و ده اسم كارت بتاعى بس هو مش خارجى intel R 4 g41 Express chipset family

6. re3o9

re3o9 Member

هى فى حاجه اسمها Hertz ده اما انا كنت شغال بى شاشه 17 بوصه كنت عامل الريفلوشن بتاع الجهاز 1024*768 و كان ال hertz كان 80 و دلوقتى بالشاشه ال 19 الريسلوشن 1366*768 و ال hertz 60 و مينفعش اخليه 80 يا عراقى قلى انت بتلعب و الHertz بتاع كرت الشاشه بتاعك كام لمعرفه ال hertz دوس من ال desktop كليك يمين proprtes و بعدين settings و بعدين advanced و بعدين monitor و اخريا هتلاقى ال hertz بتاعك و كرت الشاشه بتاعك علشان هى المشكله كلها فى كرت الشاشه و حجم الشاشه

7. re3o9

re3o9 Member

يا جماعه اهتموا بالموضع عايز احل ام المشكله ده لو اتحلت هنبقا حلينا اكبر مشكله فى كروس فاير

8. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

ركب ويندوز 7 وهتلاقي الدنيا انزبطت معاك طبيعي وسيبك من اكس بي

9. re3o9

re3o9 Member

هى المشكله ده كانت عندك فى الكس بى و اما ستبت ال7 اتحلت ولا انت بتقول كده و هتتعبنى معاك و خلاص

10. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

كمان بنقدملك حل وبـتـتـنك علينا ومش عاجبك طيب ياعم

11. re3o9

re3o9 Member

بتنك مين انا بسال انت مجربها ولا لا انا معديش 7 و لو سطبتها هيبقى الجهاز تقيل علشان انا معنديش كرت شاشه خارجى انت مجربها ولا لا

12. re3o9

re3o9 Member

يا جماعه انا حليت المشكله المشكله كلها كانت فى كرت الشاشه بس انا مجبتش كارت شاشه لا انا ظبط حبه حاجات فى كارت الشاشه اللى عاندى من الكمبيوتر و هحاول اعمل موضع على الشرح و احاول افدكم و شكرا