حل مشكله ال FPS هنا وبس علي ايجي نت .... ادخل وشوف

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة Mohamed Zidan, بتاريخ ‏7 أغسطس 2012.

1. keng*man

keng*man New Member

رد: حل مشكله ال FPS هنا وبس علي ايجي نت .... ادخل وشوف

بس يا باشا حكاية ال fps دة كان لية برامج معينه وكانت بتشغلو سريع
    انا كنت بشوف هاك علي اليوتيوب ولقيت موضوع عن الfps بس مهتمتش بية ودي المشكلة
    ارجوك حل المشكلة دة ليها برامج بس انا معرفش اية هيا للاسف والا كنت حططها علي الموقع
    ممكن حضرتك تشفها وتقولنا عليها
    بالتوفيق
    40ايجى5

2. abdo2015

abdo2015 Member

شكرا

3. medololk

medololk New Member

احب اقول لكل الناس كلام الرجل ده معظمه صح بس فى مشكله اكبر انا كارت الشاشه انتل 256 ينعى زبال و ال fps مش بينزل عن ال 50 اقولكم ازاى انا حرارت ال بروساسور عندى بتبق 20 او 30 وده طبعا حلو بس لما المروح بتعتى باظبت بق 80 و ده يعنى يوم او اتنين و البرساسور ها يتحرق الموضوع بيعتمد على حراره الجهاز مش الموصفات العاليه و الغاليه انا جهازى جيبه ب 800 جنيه و البنج 90 و ال fps 50 و ساعات بيوصل 70 بس بطئ انت تدخل على اعتدات كروس فاير و تعمل كل حاجا فى اول صفحه اوف و تعمل الحاجات ال hige تخليه low و ال fps الزباله ال 50 ها يوصل 70 او 100 ده للناس الموصفات العاليه ام الى زى حلات ها يبق 50 ثابت بس طبعا دخول المبات بطئ انا كان نفسى اصور صوره بس جهازى بطئ جدا و قريب ها اجيب جهاز تانى

4. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

هوا لما يبقي fps 50 يبقا حلو ؟

5. رد: حل مشكله ال FPS هنا وبس علي ايجي نت .... ادخل وشوف

الباشا اللى بيقول مش بالامكانيات انا جهازى رامات 2 جيجا وبروسيسور انتل 2.8 بينتيوم فور وكارت شاشه انتل داخلى 1 جيجا وعملت صفحه اعدادات كروس فاير زى مابيقول والFPS عندى اخره 25 ومروحه البروسيسور جايبها لسه جديده ومن احسن الانواع يعنى هو اهم حاجه زى ماقال صاحب الموضوع كارت الشاشه وشكرا

6. apanop

apanop Member

http://multiuploaden.com/do.php?img=9013

ده موصفات الجهاز بتاعي بس مش فاهم حاجه حد يقولي حلو ولا وحشه

7. re3o9

re3o9 Member

انا عندى كارت شاشه intel واحد جيجا بس زباله فعلا اما بشغل اللعبه من جوه بيجيلى شاشه سودا و دلوقتى عرفت ان العيب من كارت الشاشه intel 40ايجى5

8. elza3im987

elza3im987 Member

بسرحا انا مفهمتش

9. love_games

love_games Guest

ياشباب دة موقع جديد بيديك العاب اصلية ( فيفا2014 - باتل فيلد 4 - توب ريدر - باتمان - اسيسن كريدت - كول اوف ديوتى - كل الالعاب الحديثة 2013 )
    اقسم بالله العظيم مش كدب وجرب بنفسك ادخل على الرابط دة http://ptab.it/1tI0s
    هتلاقى شريط من تحت دوس Connect من تحت خالص ب حساب الفيس بوك بعد كدة دوس اوكى
    وبعد كدة ادي اللينك بتاعك لاصحابك علشان تجمع بوينت

10. _gamd

_gamd Member

انا لاسف عندى intel g41 طب مفيش اى برنامج يساعدنى ال fbs عندى 5-20 40ايجى540ايجى5

11. Mekano

Mekano Guest

شكراااااااا جزاك الله كل خير حبيبي

12. lunimese

lunimese Member

طيب ياباشا ما تقلى على افضل وارخص كارت شاشة اجيبو ويكون fbs حلو فية وركز على افضل اكتر من ارخص يعنى لو تدينى اسم كارت اجيبو وسعرو

13. رد: حل مشكله ال FPS هنا وبس علي ايجي نت .... ادخل وشوف

ممكن استفسار يعني كارت الشاشة ده مابيشغلش غير كروس فاير يعني كدة يعتبر كارت الشاشة انتل واحد جيجيا احسن ولا اييه ارجو الرد في اسرع وقت وكمان ممكن اعرف سعر كارت الشاشة الـ انت بتقول علية طب لو انا جيبت راما كمان وبقي عندي رام 4 جيجا هبقي محتاج كرت الشاشة ده ولا اييه ممكن ترد عليا بأسرع وقت وليك الشكر

14. croosfire2

croosfire2 New Member

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية .

40ايجى5 40ايجى5