منتديات ايجي نت

دعم أهلنا في فلسطين

> >

منتدى شروحات كونكر اونلاين Conquer Online .: ركن خاص يطرح اهم برامج وشروحات لعبة كونكر ConquerOnline :.

14-11-2016, 01:27 PM
هدفك لفل 140 وفى وقت قياسى , جير جامده ومن غير ما تتكلف كتير !!!

أهلا بكم اعضاء وزوار منتديات ايجى نت

The way to
Conquer Online
الموضوع ده انا عملته بعد خبره ولعب لمده طويله
محاوله انى افيد كل الناس اللى بتلعب دلوقتى
وارجو ان يكون الموضوع بوجه افاده ليكم باذن الله
كل حاجه هتكلم فيها عن تجارب مش iهفتى يعنى

الموضوع ببساطه عن اذاى توصل لاهدافك , وتحقيق احلامك فكونكر اون لاين !!
من فينا مش بيحلم يجيب لفل 140
من فينا مش بيحلم باستفه تكون محترمه فل +8 على +12 مثلا !!
من فينا مش بيحلم يبقى Duke او Prince او Earl

بالصبر واللعب والتفكير هتحقق كل الكلام ده فـ الواقع

يلا بينا نشوف اذاى

بصوا يـ شباب الموضوع بسيط جدا بس فى شوية خطوات رئيسيه مبدئيا لازم تتبعهم
واهم حاجه
الصبر ثم الصبر ثم الصبر ثم الصبر يا اما (تصرف من جيبك ) بره الجيم يعنى
سواء كروت او ملايين

10 خطوات هنبدائهم واحده واحده ... وبتركيز

10 خطوات فـ قمة البساطه

1-لازم تكون فاضى الى حد كبير هنفترض من يومك وقت فراغ من 6/5 ساعات يوميا , وياه لو كان عندك سيبر او شغلك فـ مكتب وتقدر تقعد عالكمبيوتر طول ما انت فـ المكتب ده هيبقى كويس جدا واسرع !

2- الوقت اللى هتقعد فيه عاللعبه تنسى الارينا وتنسى اللعب والمشاكل مش هتنفعك وهتضيع وقت كتير فيها عالفاضى وانت لسه مبتدا وعاوز تقوى الشخصيه بتاعتك , عشان تبدا صح لازم تكسب الناس كلها حتى المفترى والمغرور والوحش والكويس كلوا على بعضوا وبعدين بقى ابقى غربلهم.. لانك هتقابل شخصيات كتير وبعدين لما ربنا يكرمك ابقى ادى اللى اتغر عليك واللى عاملك وحش باوسخ سورد على دماغه

, من الاخر انسى كلمة Pk موقتا لحد ما تنجز فـ اللى انت عاوزه, طبعا هيكون كل تركيزك وجهدك عالحاجات دى ( مون بوكس , نوب ماركت , ميتورز , لفلفه سواء ليك للشخصيه اللى انت هتلعب بيها و للشخصيات اللى هتستفاد منها وتركنها , وحش الدى بى بتاع كل ساعه ( ده مش مهم اوى ) , للعلم انا فـ واحد صاحبنا عنده 450 شخصيه غير الشخصيه الاساسيه ومش عاوز اصدمك واقولك مفيش واحد فيهم تحت لفل 100

مفيش حاجه اسمها احفظ مهمه واقعد اعمل فيها لا , كل مهمه تقدر تحفظها او تقدر تعملها اعملها وكل توب تقدر تخشه وتقدر تكسبه ادخله ويفضل انك تبدا باكونت تحت لفل 100 عشان تقدر تجمع فلوس بسرعه ( لعلمك فى واحد صاحبنا قعد 9 شهور تحت لفل 100 ووربنا كرمه فـ 6 شهور دول وكسب كويس لانه كان بيظبط المنبه على 3.30 كل يوم خميس وحد وطبعا اللى بيعلوا توبات فاهمين انا بقول ايه )
كان دايما الاول فـ التيم
فـ الاسكل
فـ الايليت
لحد ما اتحسد بعيد عنكم وواحد اتغاظ منه برنس وجاب عقله بعقله ونزله تحت لفل 100 عشان يكسبه
وكل شويه يرفع لفل وينزل تانى عشان الايليت بك , ومكنش بيتكل عالتوبات بس لا عشان جت عليا فتره كان بخسر علطول , اصل انا كنت متابعه دايما :D

بعد ما تتطلب من الناس المساعده فى اللعبه انهم يدوك حاجه تكبر بيها وتزود شخصيتك وتلاقى مفيش حد بيساعدك وتحط املك فى اخوك ولا حد قريب منك اوى وتلاقيه نفس الكلام بردو ومش هيساعدك
وقتها بس تعرف ان الامل بالله ومن الله بس وكل الناس فشنك يا ابا :)

اللعبه دى تعلمك متتكلش غير على اللى خلقك , اعمل اللى عليك وربنا هيكرمك بس اهم حاجه تتقى الله فـ كل تعاملاتك مع الناس , ومتخليش اللعبه تاثر على سلوكك واخلاقك , صلى صلواتك فـ وقتها , وربنا هيكرمك وهتشوف , جرب مش هتخسر حاجه
اوعى تفكر تسرق صاحبك , او تنصب , او تستغل بهاكر كتير قبلك جربوا ووصلوا واخرتهم كانت سوده والله , عن تجارب كتير شوفتها فـ ارض الواقع برنس فل +12 خد بند 12 يعنى للابد !!

3- اعمل اكونتات كتير حاول تلفلفهم وتكسب بيهم بكل الطرق , مينتور , جمايات سوبر , ولو امكن خد منه دبهايه !

4-لازم وانت داخل اللعبه جديد تصرف ولو حتى 100 جنيه تجيب اسكرولايه وبالاسكرولايه دى هتبدا تبنى نفسك , اذاى بقى > هتلف الماركت تعرف الاسعار وتبدا بقى تشوف الرخيص وتشتريه وتبيعه بالسعر اللى ماشى فـ الماركت هتاجر يعنى , او تعمل مهمه الميتورز وتبيع او مهمه الاورشيدس , وتحمع Steeds وتبيع, او مهمة المون . المهمه دايما يكون النوب فى اتيمز يتعرض بيه على مدار اليوم , وكل ما تقدر تسيب الاكونت مفتوح لمده اطول وعارض فـ الماركت كل ما يكون افضل واحسن ليك او تخش CTF المهم كل يوم تستفاد من اللعبه على الاقل بمليون انا اعرف ناس يوميا بتقفل ال 100 ومش هينفع اقولك ازاى لان دول +12 كلو واغلب شغلهم بالنصب طبعا مش بانشى و سولات والكلام ده .

شويه موضوعات هتستفيد منهم

◌◌◌ الشرح الوافى : لـكويستـ " MoonBox " او مهمه " المون بوكس " ◌◌◌

طريقه صنع ورده الاورشيد

افضل شرح لتجميع ميتور

الشرح الكامل لمهمة الكلين وتر بالصو

5-بالنسبه ل 140 هتهتم بالحاجات دى
من ارينا , تيم ارينا , دس سيتى , خش الايليت والتيم والاسكل حتى لو هتخسر خد الاكس بى بول واطلع , مهمه الجاردات المهمات اللى بتنزل كل فتره بتدى اكس بى بول باور ارينا , جيلد وار ... كل حاجه متفوتش عليك
شوف الموضعات دى
شرح ازاي تجيب لفل 140 بسهوله خوش موش هتندم
الان اسهل طريقه تجيب بيها فلوس لو انت لفل 100 او اعلى ادخل و مش هتندم
وانسى اى حاجه انسى اى حاجه اسمها برامج سرعه سبيد هاك وكده لو عاوز تكون فـ امان ده اللى اقدر اقلهولك فـ موضوع البرامج , عن نفسى عمرى ما استخدمت برامج هاك غير بتاع الفوج ده لو اعتبرته هاك اصلا !

6- الامان واتك على حرف الالف , عشان تكون فـ امان , احفظ السؤال والاجابه بتوعك , الياهو وياريت بلاش الضامن يبقى ياهو خليه جميل لان الجميل ممكن تخليه ميفتحش غير بكود يتبعتلك على الاكونت, الضامن , اوعى تدى باصوردك لحد , اوعى تفتح بره البيت فى مكان مش مضمون خد بالك من اللى بيديك لينك فـ اللعبه يقولك سجل انا كسبت اتيمزايه سوبر +4 , ده حرامى متخلف متصدقهوش

7- حوش ثم حوش , ثم حوش , واضحه اهى , مش كل ما تزود ثورتك فـ اللعبه تقوم تلاقى حاجه تعجبك تروح مشتريها علطول , لا مش صح , انا انصحك تحط فـ دماغك جير معينه مثلا , فل +8 وحوشت مثلا 50 دى بى ولقيت حته من الجير رخيصه شويا عامله 35 تشيلها وترجع تزواد فـ ثروتك من تانى ( صاحبنا ده قعد يحوش سنه كامله وبعد السنه غير مساره فـ اللعبه من ستات ون وخمسات تو , لسبعات وتمنيات واتناشر كمان !!

8- متتكلمش كتير الكلام ملوش لزمه , هتقابل ناس تشتم فـ مصر وناس تشتم فـ الدين وناس تشتمك انت وناس ترخم عليك , فوكك من كل ده وخليك فـ هدفك اللى انت جاى ليه , مش بقولك سيب حقك وتبقى ملطشه كل اللى رايح واللى خاى يخبط فيك ويموتك لا , حط اللى يهزقك فـ دماغه وابقى ردهاله لما توصل للى انت عاوزه , واوعى تنسى ان دى لعبه ومفيش حاجه اسمها حد هزقك وكده لا ده كله كلام فاضى , اوعى تبيع صاحبك عشان اللعبه , اوعى تخسر دينك او دنيتك عشان اللعبه , ادى كل حاجه حقها , وقت الفراغ بس هو اللى تديه اللعبه وبعدين تابع باقى اليوم عادى , دراستك اهلك اصحابك ... الخ

9- تابع , هتقولى اتابع ايه واذاى , انت دلوقتى راجل بتلعب كونكر وعاوز تنجز فيها , طيب اى حد عاوز ينجز فـ حاجه لازم يعرف اى سياستها واى اهتمامتها واى اسلوبها واى القوانين والشروط اللازم اتباعها والدنيا ماشيه ازاى والجامد وصل لكده ازاى والنوب ليه مش بيكبر وشوف انت هدفك ايه وامشى بخطوات توصلك للهدف ده , تابع الشركه بكل تجديدتها وكل حزافيرها وكل حاجه عنها , وبردو تابع اصحابك اللى من منطقتك وتابع السيبر لو كنت بتلعب بره وتابع الناس , اعرف ده جاب دى اذاى وده وصل بالشكل ده اذاى , هتستفاد كتير من الناس اللى اكبر منك ,
فيد واستفيد , اهتم توصل .

10- واخيرا هقولك على صاحبنا ده لعب اللعبه ففتره وجيزه عمل الحاجات دى كلها
فـ 6 شهور من لفل 130 بقى 138
عن طريق الحاجات دى
لفلفه وريرات
10 اى اكس بى بول يوميا
كل توب تقريبا مش بيفوته
كل الكويستات بيخلصهم يوميا
وبعد ال 6 شهور اللى جاب فيهم اللفل والجير , بدا بقى يكثف طموحه ل 140
توبات باور ارينا جيلد وار . طبعا الكلام ده بقى كان واخده بتسليه وخلصه فـ شهرين
140
gear كويسه
الحمد لله
على فكره صاحبنا ده اللى اتكلمت عليه فوق يبقى انا

اى استفسار عن اى حاجه بخصوص الموضوع او بخصوص كونكر
انا فـ اتم الاستعداد للاجابه باذن الله

تحياتى للجميع .
16-11-2016, 12:09 AM
رد: هدفك لفل 140 وفى وقت قياسى , جير جامده ومن غير ما تتكلف كتير !!!

الله ينور عليك يامعلم
تسلم والله
استمر

الكلمات الدلالية (Tags)
140, ما, لفل, تتكلف, جامده, حجر, غير, هدفك, ومن, وفد, وقت, قياسي, كثير