منتديات ايجي نت

دعم أهلنا في فلسطين

> >

برامج ايجى نت التعليمية .: ركن يهتم بتقديم الكتب الالكترونية التعليمية فى جميع المجالات - تعلم معنا :.

23-09-2013, 05:16 PM
عندى مشكلة فى نسخ الاسطوانات

السلام عليكم يا أعضاء منتدنا الغالى الdvd rom اللى عندى كل ما أششترى نسخة جديدة علشان أنسخ عليها نسخة أول حاجة بحط النسخة اللى أنا لسة شاريها فى الدى فى دى علشان أنسخها بتفتح عادى بس بعمل كلك يمين علشان أشوف مساحة الاسطوانة بتجبلى أصفار هى مش المفروض الcd مسحاتها 700 واللى دى فى دى مساحتها 4 جيجا وبعدين بنسخ عليها نسخها محملها من على على النت ببرنامج ultraiso بنتسخ تمام وبتخرج الاسطوانة بعد النسخ من الدى فى دى روم وأجاى أحطها تانى فى الدى فى دى روم تتطلع الاسطوانة فاضية بحط فى الدى فى دى اطونات مليانة بتاع نسخ او فيديو بتشغل عادى اية الحل أغيثونى
24-09-2013, 09:10 AM
رد: عندى مشكلة فى نسخ الاسطوانات

أنت لازم تفرمط الأسطوانة عشان تكون قابلة أن أنت تحط عليها حاجات

لو كنت عايز تحط ويندوز في برنامج أسمه ULTRA ISO بيساعدك في حرق الويندوز علي CD\DVD أما لو كنت عايز تحط حاجة تانية كوبي--->بست بس يكون بعد الفرمته

ملحوظة:فرمط الأسطوانة علي NTFS لو أنت مصطب نظام تشغيل 7 الويندوز بيعمل فورمات تلقائي بس علي حسب ما أنت عايز سواء عايز الفرمته FATأوNTFS

والسلام عليكم ورحمة الله^^
07-12-2014, 11:18 AM
رد: عندى مشكلة فى نسخ الاسطوانات

تسلم يديك

الكلمات الدلالية (Tags)
(tags), مشكلة, الاسطوانات, عندى, في, نسخ