منتديات ايجي نت

> >

ايجى نت الارشيف العام .:: مواضيع ايجى نت المكرره والغير مفيده - تم منع المشاركات فى القسم منعا لضرر الاعضاء ::.

19-02-2014, 01:16 AM
طرق سرقه اميل كروس فاير

بسم الله الرحمن الرحيم

اقدم لكم اليوم شرح عن كيفيه سرقه اميل كروس فاير

حبيت اعمل الموضوع ده بسبب كثرة الحرامية والسرقة في كروس فاير واللي يعرف حد حرامي يكتب اسمو هنا علشان تجنب التعرض للسرقة :

1-هاكات الزد بي :
بيقولك عايز رد بي انا معايا هاك زد بي وجربتو وجابلي 50000 او 100000 وفي الهاك هيطلب منك الباس والاي دي ودا تقريبا ناس بيجربو الهاكات علي الاكونتات اللي بيعرفوها

او ممكن يطلب منك الباس والاي دي و الايميل والاجابة السرية وطبعا اي شحن زد بي مش محتاج اي حاجة في معظم الشحن ممكن يرسلك الزد بي هدية من كذا

طريقة وفي طرق محتاجة البس والاي دي بس يعني كل طرق شحن الزد بي في مش محتاجة غير الاسم في اللعبة بس وفي محتاجة الباس والاي دي والهاكات دي

بتتبع طريقة بترسل فيها المعلومات دي لايميل او لصاحب الهاك وطبعا بيلاقي اكونت جاهز بكل سهولة ويلاقي كل المعلومات اللي هوا عايزها علشان يسرقو .

2- مواقع مثلا تلاقي علي اول الصفحة free zp :

دي اسهل من هاكات الزد بي في عمايلها ممكن مع شوية معرفة ممكن تعمل موقع زيو دي بقا ممكن تلاقي واحد بيقولك عايز زد بي طيب وليه تتعب نفسك ادخل علي

الموقع ده واختار اللي انتا عايزو ممكن تلاقي في الاختيارات (10000,50000,100000) ويقولك اختار اللي انتا عايزو وتلاقي في الصفحة مكان للاي دي (username )

والباس والايميل والاجابة السرية طبعا لو حد عرف الاجابة السرية يبقا راح عليك الاكونت مؤقتا انشاء الله والمواقع دي بتتبع تقريبا نفس طريقة الهاكات في ارسال المعلومات لايميل او لصاحب الموقع .

3-اشخاص (حرامية) :

يقولك عايز زد بي هتقولو اه هيقولك طب هات الباس والاي دي والايميل والاجابة السرية وطبعا احنا عرفنا ان مش لازم الايميل والاجابة السرية علشان نشحن زد بي

او تلاقي واحد يقولك تبدل الاكونت وممكن تلاقي الاكونت بتاعو فيه اسلحة رهيبة و وغالبا يا اما سارقو يا اما مبدل مع واحد اجنبي وانا كل اللي انا قابلتهم كانو بيقولو انهم

الكذابين كانو بيقولو انو بتاعهم والمحترم كان بيقول انو بتاع واحد مثلا : امريكي ,اندونيسي , برازيلي

وطبعا حضرتك لما تسدا تلاقي واحد زي ده بس دا طبعا بيضحك عليك ممكن مش يكون عايز يسرقو وفي ممكن يكون في ناس بالهم طويل اوي يقولك نبدل وبعد فترة يبدا

يحاول يعرف الاميل والاجابة السرية واوعي تضيف حد علي الايميل اللي انتا مسجل بيه في كروس فاير لأن في 3 درجات في سرية البيانات :
1-الاي دي (user name ) والباس : ودول لو حد عرفهم هيقدر يدخل علي الاكونت بتاعك في اللعبة وفي الموقع ويتحكم في كل حاجة زيك بالضبط بس .

2-الايميل : دا لو حد عرفو مع الاي دي والباس يقدر يغير الباس بس طبعا انتا ممكن تعرفو علي طول ازاي انك تروح علي الموقع وتختار LOST ID/PSW/Security Answer
وتكتب ايميلك في الفراغين الفاضيين هيبعتلك رسالة علي الايميل هيقولك فيها المعلومات بتاعت الاكونت ومعاها الباس الجديد روح انتا بسرعة علي الموقع وغيرو وخلاص كدا الاكونت رجعلك بسلامة :) .

3-الأجابة السرية : ودي اخطر حاجة ممنوع ان حد يعرفها لأن لو عرفها مع الباس والاجابة السرية (مش لازم الايميل ) هيدخل علي الاكونت بتاعك بالاي دي والباس ويغير

الأيميل لأن تغيير الايميل لازم الاجابة السرية وتغيير الباسوورد لازم الايميل ولما يغير الايميل يبقا الاكونت كدا اتسرق .

(طريقة ارجاع الاكونت ) :-

طبعا في حاجة احتياطية لازم نعملها دلوقتي انك تروح علي الموقع وجمب الاسم والباس اختار LOST ID/PSW/Security Answer وبعدين اكتب الايميل مرتين

واختار SUBMIT هيرسلولك رسالة علي الايميل فيها البيانات اللي انتا هتحتاجها علشان لما الاكونت يتسرق تحاول ترجعو زي الابس والأي دي والأجابة السرية و تاريخ

التسجيل والمعلومات دي هتحتاجها لما تحاول ترجع الاكونت ازااااي :

روح علي الموقع crosxsfire واكتب الاي دي والباس (طبعا انتا الاكونت بتاعك مسروق هتقولي ازاي هقولك من اي اكونت تاني يعني ادخل علي اي

اكونت تاني او اعمل اكونت جديد واعمل الحاجات دي ) اختار my aacount ,وفي القايمة اللي تحتها اختار Support ,وبعدين Web Form وعند Game Related اختار

Account, وبعدين تحتها عند Category اختار Account Administration, وبعدين علم علي المربعات اللي فوق عند Security Answer : Register Email : Change Security Question & Answer Lost password : وبعدين اكتب كل المعلومات اللي انتا عارفها في كل مربع ودي صور

وانا علي حسب خبرتي مفيش طريقة او سعر للزد بي اقل من 56 جنيه لل10000 او الاسعار اللي في الموقع طيب في ناس بتقول ان ال10000 ب40 جنيه حد جربهم او

ازاي بيشتري ال10000 ب40 جنيه مع ان الموقع نفسو بتاع اللعبة متقدرش تشتري اقل من تقريبا 56 جنيه لل10000 .

انا بقول كل اللي يقابلو واحد نصاب او حرامي (اكونتات , او فلوس ) يكتب اسمو هنا علشان تجنب الوقوع في السرقة الو النصب وانا هبدا

دا واحد سرق 30 جنيه كرت فودافون من واحد اعرفو وقالو هشحنلك 25000 ب50 جنيه ولا جابلو حاجة ودا رقمو واسمو في اللعبة

اسمو في اللعبة : pro]sniperX

رقم التليفون : 0127067033

بيقول ان اسمو : حسن

واي حد يعرف اي حرامي او نصاب يا ريت يكتب اسمو هنا

طبعا في ناس كتير عايزيين يشحنو زد بي انا بشحن ال10000 ب40 جنيييه ه لاء بهزر

في موقع اسمو ون كارد onecard ممكن تشحن عن طريقو سجل و اكتب رقم تليفون حقيقي وصح وهيرسلولك عليه رقم التفعيل دخلو وكدا تكون خلصت تسجيل

وبعدين هتشحن رصيدك : اختار شحن الرصيد واختار اقرب موزع واشتري بطاقة ودخلها في حسابك وروح علي الالعاب اون لاين هتلاقي اخر واحدة كروس فاير

اشتري اللي انتا عايزه وممكن تشتري بطاقة ultimate game card او Rixty وتروح علي الموقع وتدخل الرقم معلش انا مش هقدر اسرح اكتر من كدا علشان الوقت

بس لما يتوفر وقت هحاول اعدل الموضوع واضع شرح اكتر واوضح بس اوعي تضيع اي رقم من ارقام البطاقات دي او تقفل اي صفحة فيها رقم بطاقة بدون حفظه .
و

الكلمات الدلالية (Tags)
الحل, سرقه, فاير, طرق, كروز