منتديات ايجي نت

دعم أهلنا في فلسطين

> >

منتدى شروحات كونكر اونلاين Conquer Online .: ركن خاص يطرح اهم برامج وشروحات لعبة كونكر ConquerOnline :.

12-08-2015, 05:55 PM
خش واكسب يوميا 5 مليون على الاقل لو عوز تبقى جامد فى كونكر

طبعا فيه ناس كتير اوي بقالها سنين بتلعب كونكر .... و في الاخر اصتفاتها +4 او +5 بالعافية و كمان فري و الدنيا بايظة منها

طيب ما فيه ناس كتير اوي عملت اصتفات في وقت قليل اوي يعني ممكن شهرين او 3 شهور .. اه و الله و دلوقتي هما عمالين يزيدوا في الاصتف .. لان لما هما بقوا اقوياء يعني فل +6 او فل +7 بقت الفلوس بتيجي من الهوا .. و كمان بيبقي معاهم في اي بي 4 او اكتر و بيسيبوه في اي حتة يلم فلوس و ممكن ميعملش حاجة غير انه يلم يلم و في الاخر يروح يلعبله كام دور بوكر و يعلي الاصتف

طيب انت ليه مش كبير زيهم ...

اولا : انت لازم تجمع حق توكن تنزل سكند او تعمل الكويست ... لازم

ثانيا : لو انت مش بتعرف تلعب بشخصية زي النينجا و التروجان و كدة خليك ارشر عشان مش هيتعبك في اي حاجة .. و كمان هيبقي سهل عليك تجيب بيه فلوس كتير

ثالثا : لما تجيب بأذن الله السكند اول حاجة تشغلك التشي .. و الجيانج و تظبطه علي قد ما تقدر قبل ما تجيب اصتف اصلا ..

رابعا : هتحط هدف لنفسك انك لما تجيب المبلغ ده مثلا .. هجيب الايتم دي .. او الاستونة دي .. و هكذا
يعني لو فيه مثلا سكينة +5 2 سوكت دامج 1 و انت عايزها و هي مثلا ب 50 مليون .. يبقي انت هيبقي كل همك .. انك تجيب 50 مليون .. بأي شكل من الاشكال . و اول ما تجبهم .. حتي لو كنت مش معاك غيرهم او لو مش هيجولك تاني .. تروح تجيب السكينة .. و مرة في مرة هتلاقي الاصتف بيكبر و هتلاقي نفسك بقيت قوي .. و كمان انت ظابط التشي و الجيانج بتاعك .. فا هتلاقي اتاكك و بريكك و الاميونتي بتاعك فرق معاك

خامسا :: كل ده جميل و حلو بس السؤال الاهم ... ازاي اصلا اجيب فلوس عشان اجيب اصتف

طب انت دلوقتي ايميلك يادوب بيجيبلك 300 الف في اليوم ! !! بس

مش هتعمل انت حاجة كدة يعني .. الدنيا وقفت كدة .... !! لا ماوقفتش

فيه ناس كتير مش سكند فاكرة انها متقدرش تجيب فلوس

لكن انت دلوقتي هتحط لنفسك كذا حاجة في اليوم .. و تحاول علي قد ما تقدر تخلص مهمتك

يعني مثال

هتحط لنفسك الاهداف دي
1- هجمع 5 ميتور سكرول من ارض الميتور و ارجع
2 - هجمع 50 سادل و ارجع
3- هجمع 5 مون بوكس و ارجع
4- هعمل السكاي باص
5- هروح الم 500 الف من الارض .. من اي حتة
6- هخلص الكويستات اليومية كلها

و هكذا ....
دلوقتي بقي يابرنس هتخلص كله . و انا هحسبلك انت كدة تجيب كام من اللي فاتوا لو عملتهم كلهم
و هحسب حسب السيرفر عندي و كله يحسب لنفسه لكن الفرق في الحاجات دي مش كتير

5 ميتور سكرول = 750 الف
50 سادل = 500 الف
5 مون بوكس = 1.5 مليون
السكاي باص = 1 مليون ( لو اعتبرنا انا جابتلك المليون .. لكن مش شرط )
و 500 الف هتلمهم من الارض يبقي كله كام بقي

750 + 500 + 1.5 + 1 + 500 = 4.25 مليون

يعني هتجمع 4 مليون و نص في اليوم

يعني في الشهر 127.5 مليون .. ده الحد الاقصي قول ياعم انت مش هيجيلك في السكاي باص كل مرة المليون شيل 20 مليون كمان .. و شيل 10 مليون فرق اسعار يعني ممكن يوصلوا 90 - 100 مليون في الشهر .. يعني انت في الشهر هتطلعك 100 مليون .. شوف بقي لو انت بتعمل دول بس يعني الكلام اللي فوق ده ممكن يتعمل في ساعتين او 3 ساعات قول 4 ساعات .. و ده اكيد المعدل الطبيعي لاي شخص بيلعب اللعبة .. و بيحبها ..

طيب ماشي فيه طرق تانية .. اه طبعا يووو فيه كتير و هتجيبلك ال 100 مليون دول مش في شهر .. لا في اسبوع بس

ايه هي ... !!

التجارة ... يعني بص التجارة دي حاجة لازم تشغل فيها دماغك اوي اوي اوي لو مش شاطر في التجارة و الحسابات و معندكش صبر يبقي بلاش تتاجر احسنلك عشان كل مرة هتطلع خسران

بص بقي يا سيدي هنقول انك دلوقتي جمعت اللي قلنا عليه .. و جبت 3 مليون بس

طيب .. هتروح تعمل ايه ...هتقسم ال 3 مليون دول ل 1.5 و 1.5 .. هتدي 1.5 ل النوب بتاعك و تروح البوكر ... و التاني اللي هو ايميلك هتروح بيه الماركت و تلف علي الشوبات .. و تلقط اي حد في المنطقتين .. بيبيع اي حاجة ( مطلوبة ) بسعر رخيص .. و حط علي كلمة مطلوبة دي 1000 خط

و بعدين هتعمل ايه ... هتروح تبيع الحاجات اللي اشتريتها كلها .. بمكسبها . سواء بقي مكسبها ده حتي لو 100 الف المهم تكسب فيه .. شوية بشوية يوم و يومين و 3 ايام هتلاقي ال 3 مليون دول بقوا 6.. او 7 .. هتعلي بقي تجارتك .. و هتبدأ تشتري الحاجات اللي سعرها عالي .. بسعر رخيص .. و تحاول تبيعها بسعر برضو رخيص .. بس طبعا يبقي اغلي من اللي انت اشتريتها بيه .. و لو عايز تبيعها بسعرها عادي برضو مش مشكلة ...بس الموضوع هيطول .. وانا شايف انه يطول احسن لكن مكسبك هيفضل محفوظ .. و هتلاقي تدريجيا مكسبك في بيع الحاجة بدأ يزيد عن 100 الف بكتير .. يعني ممكن يوصلل معاك ل مليون و 2 مليون .. هتلاقي نفسك بقي معاك بعد اسبوع 20 ولا 30 مليون .. هتروح بقي تشتري اصتفة ... شوف بقي يعني هتلاقي ناس بتبيع حاجات سوبر 2 سوكت لفل عالي ب 10 مليون و ب 15 .. و هي اصلا سعرها 30 ولا 40 .. هتلقطلك 2 من الناس دي و تاخد منهم اصتفتين بس لازم لازم لازم لازم تركز و انت بتاخد الاصتف انه يكون مش مطلوب منها كتير .. او في ناس كتير معاها الحاجة دي .. لانك كدة هتضطر تبيعها بنفس السعر او ازيد مليون ولا 2مليون .. و ده بالنسبالك مكسب الخسارة

في الموضوع ده هتلاقي نفسك عمال تزيد .. عمال تزيد .. عمال تزيد .. و من غير ما تحس اصلا .. لانك هتبقي مشغول في التجارة ... هتلاقي ال 3 مليون دول بقي اكتر من 100 مليون بعد اسبوعين ولا 3 و يمكن اكتر من 100 مليون كمان ... ساعتها هتروح تشتري يابرنس اصتفة ولا اصتفتين عليهم القيمة ... و برضو تحاول تشتريهم بأرخص سعر ممكن .. ولو منفعش خدهم بسعرهم الاصلي حسب انت و شطارتك في التعامل بس المرة دي هتركز علي الحاجات اللي تنفعك مش اللي تنفع السيرفر .. و هتروح هوب قافلها و تفضل في الاكونت .. و تسيب 20 ولا 30 مليون تعمل بيهم نفس الحوار تاني لحد ما تجيب كل اللي انت عايزه

طيب فيه طريقة بقي ممكن تجيب بيها فلوس غير محدودة .. طبعا البوكر و الروليت و مش في اسبوعين و الكلام ده لا ده في ساعة واحدة بس وحياتك .. لكن اللي مش حلو هنا انها مش هتكسب فلوس بنسبة ال 100 % ولا حتي فيها شطارة .. فيها حظ .. وبس ... حظ .. وبس!!!!

طبعا فيه ناس كتير بتخسر لكن انا هضيف لمستي في الحوار .. و دي كذا حاجة عشان تقلل من احتمالات خسارتك

1 - متعدش بأكتر من اكونت .. و مترميش دايما باعلي ورق .. لان الورق مش 1 و شايب بس .. ولا بنت و 10 بس .. فيه حوالي 36 ورقة ممكن ييجوا غير الورق العالي .. والورق العالي اللي هو (10 - ولد - بنت - شايب - 1 )
و دول يعتبروا 20 ورقة بس .. طبعا انت هتسأل 20 منين هقولك اضرب كل ورقة بتيجي في 4 عشان الوانها .. فهمتني ...

طبعا البوكر .. ملوش كبير يعني عادي جدا انك يكون معاك مليون واحد .. و يبقوا ال 100 و ال 150 مليون اللي احنا بنحكي فيهم دول .. و مش في ساعة لا اقل كمان ممكن و الله و الله بتاع نص ساعة تبقي معاك اكتر من 150 كمان .. و ممكن تخسر عادي جدا زيك زي اي حد

.. و احذر احذر احذر انك تعمل طريقة من الطريقتين اللي فوق و في الاخر تروح تلعب بالفلوس بوكر .. اوعي .. عشان انت لو كسبت ساعتها هتقول ده ربنا هيكرمني و هزيد و تحاول تكتر اكتر .. عشان تجيب الاصتف كله مرة واحدة .. و فعلا مرة واحدة هتلاقي نفسك جبته ... بس مش الاصتف .. لا ده رقم 0 اللي بييجي لناس كتير

لو عايز تلعب بوكر .. العب بيه بفلوس انت مش تعبان فيها .. عشان لما تكسب و بعد كدة تطمع و تخسر .. متفرقش معاك وو شكرا
14-08-2015, 11:44 PM
رد: خش واكسب يوميا 5 مليون على الاقل لو عوز تبقى جامد فى كونكر

الله ينور عليك
17-08-2015, 10:01 PM

بوص كلامك جميل بس لو ركزنا شوية هنلاقى ده كلة هياخد وقت كبير وقطع نفس ولو عملتة يوم مش هتكرره تانى يبقى الحل من ال تالتة يا تاجر يا تعمل اكونت وتوصله ل ١١٠ ريبون يا تتاجر بالحاجات الى اقل من سعرها فى الماركت يا البوكر وفى موضع ليا بالكلام ده بس غير مثبت
18-08-2015, 12:53 AM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Professional مشاهدة المشاركة
بوص كلامك جميل بس لو ركزنا شوية هنلاقى ده كلة هياخد وقت كبير وقطع نفس ولو عملتة يوم مش هتكرره تانى يبقى الحل من ال تالتة يا تاجر يا تعمل اكونت وتوصله ل ١١٠ ريبون يا تتاجر بالحاجات الى اقل من سعرها فى الماركت يا البوكر وفى موضع ليا بالكلام ده بس غير مثبت
ايوه مهو اكيد مش هتعمل كل دا انا قصدى كل واحد هيشوف يعرف يعمل ايه ويعمله :D
ابعتلى لينك موضوعك فى الخاص اشوفه واثبته :D
20-08-2015, 02:38 AM

انا مش بقول كده عشان موضوعى يتثبت بس انا بعرفك بس ان موضوعك فى درجة من الصعبة على الناس الجديدة الى دخلت عالم كونكر

الكلمات الدلالية (Tags)
5, مليون, من, الاقل, تبقي, خالد, خش, يوميا, على, عوز, في, واكسب, كونكر