منتديات ايجي نت

> >

منتدى رياضية × رياضية .: اجمل الاهداف والمقاطع الرياضية واقوى عروض المصارعة الحصرية :.

22-11-2016, 07:26 PM
فورمه , الحل السحرى للفورمة

السلام عليكم :-
أهلا بكم اعضاء وزوار منتديات ايجى نت

كابتن عايز أوصل للجسم ده فى شهرين ( صورة لازار أو سيمون باندا) :O ؟؟
كابتن عايز أعمل فورمة حمادة هلال فى فيلم حلم العمر 😲 ؟؟
كابتن هو انا بعد كام شيكارة بروتين هكون عملت الفورمة 😵 ؟؟
كابتن لو سمحت عايز اعمل فورمة كريستيانو انهى مكمل هيعملهالى -_- ؟؟
الأسئلة دى بنسمعها يوميا و للاسف الواحد بيبقى عايز يعيط لما يشوف حد بيسأل الاسئلة دى و هو مقتنع فعلا بيها و بنفكر ازاى فى بعض الناس فاكرة ان الموضوع ليه حل سحرى او انه سهل و بسيط لدرجة انه بيحدد هو عايز يعمل فورمة شخص فى فيلم او واحد فى صورة كأنه داخل لترزى هايفصله الفورمة على مقاس الصورة اللى شافها بظبط 😭
الحقيقة المهمة اللى لازم الناس اللى بتسأل الأسئلة دى تعرفها ان عشان تعمل جسم أو فورمة حلوة فالمعادلة بسيطة جدا
( أكل صحى+نوم مظبوط+تمرين والتزام= الفورمة ) هما دول ال3 حاجات اللى لازم تتأكد ان لو واحدة منهم ماتعملتش مش هتوصل للجسم اللى أنت عايزه ابدا 👊
❌ المكملات مش بتعمل الفورمة
❌ الهرمونات مش بتعمل الفورمة
🔥 لو هاتستخدم مكملات لازم تعرف انها مش مشروب سحرى هاتشربه تحولك فى شهر و لا اتنين هى مجرد عامل مساعد و ليس شىء أساسى و لو قررت تستخدمها لازم يكون أكلك و نومك و تمرينك على أكمل وجه بعد كده تفكر فيها عشان توصل بجسمك لمستوى أفضل.
🔥 لو هتختار الطريق الخطر (الهرمونات) و اللى مش بننصح بيها تماما نظرا لأضرارها و خطورتها على الصحة فلازم تعرف بردو انها مش سحر و لا هاتحولك فى يوم و ليلة عشان فى مفهوم خاطىء الناس معتقداه ان اللى بيضرب ده مابيتعبش وانه عمل الفورمة بالساهل و ده مفهوم خاطىء أكيد الهرمونات بتسهل الطريق و بتوصل جسمك لشكل مش هتوصله طبيعى بس بردو من غير أكل و نوم و تمرين مظبوطين مش هتوصل للفورمة والا ماكنش الواحد شاف ناس بتاخد هرمونات قد كده و مش باين عليها اى حاجة و لا كأنها حتى شالت دمبل 5 كجم 😵
الخلاصة انك من غير تمرين و أكل و نوم مظبوطين مش هاتوصل لحاجة و اللعبة دى محتاجة لوقت و صبر و التزام و مجهود و لو تعبت بجد هتلاقى نتيجة انت نفسك ماكنتش تتوقعها 💪
⛔ ملحوظة مهمة جدا ⛔
أفضل حاجة انك تتابع مع مدرب عشان يقدر يوصلك لنتائج و هايفيدك أكتر مننا لأن كل شخص ليه طبيعة جسمه وعوامل تانية كتير احنا مش هنبقى شايفينها زى المدرب, مش عارفين مثلا لو هو بيعاني من مرض معين أو نوع جسمه إيه أو طبيعة حرقه او بيتمرن ازاى و طريقه ادائه للتمارين, عشان كده لازم اللي يفيده فى التمرين مدرب اللي عينه عليه على طول ومتابع معاه وهيقدر يشوفه كل يوم ودكتور تغذية فى النظام الغذائى.
لكن لو أحنا قولناله طريقة تمرين مثلا أو نظام أكل ممكن يضره أكتر ما يفيده وده مش مبدأنا خالص 👎 , لكل شخص تخصصه و شغله و أي حاجة فى قدرتنا نساعد بيها هنساعدك على طول وده مبدأنا (Y)

للتواصل مع مدرب يرجى مراسلتى
22-11-2016, 09:45 PM
رد: فورمه , الحل السحرى للفورمة

موضوع رائع
تسلم ايديك يامعلم

الكلمات الدلالية (Tags)
&#, &#, للفورمة, الحل, السحري, فورمه