الديمون بقوس سليم 100/100 DvDcoders

الموضوع في 'منتدى شروحات كونكر اونلاين Conquer Online' بواسطة YASMENA, بتاريخ ‏21 يوليو 2010.

  1. YASMENA

    YASMENA Active Member

    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]





    منقول



    نبدأ الشرح بأذن الله



    انا هسهلها عليك و اعملك باتش علي طول بالملفات المطلوب تعديلها



    اللي موجوده في الكلينت



    و كل اللي عليك هتضيف الان بي سي و كام كود كده في السورس






    اول حاجه هتروح الملف ده C/oldcodb/moninfos.txt



    و تضيف الكود ده




    100 Demon 1 731 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False101 AncientDemon 1 556 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False102 FloodDemon 1 217 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False103 HeavenDemon 1 252 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False104 ChaosDemon 1 225 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False105 SacredDemon 1 950 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False



    و في نفس الفولدر هتفتح الملف ده items.txt



    و تضيف الكود ده




    723991 DemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5723992 AncientDemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5723993 FloodDemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5723994 HeavenDemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5723995 ChaosDemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5723996 SacredDemonBox 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 7403361 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 QuestItem Used~To~Unleash~The~Demon 5



    و طبعا بتقفل و نسيف





    و بعدين تفتح character.cs



    و ندور علي الكود ده





    default:




    و فوقيه علي طول هنضيف الكود ده




    #region DemonBox case 723991: { Mob Demon = new Mob("100 Demon 1 731 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 0 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion #region AncientDemonBox case 723992: { Mob Demon = new Mob("101 AncientDemon 1 556 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 300 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion #region FloodDemonBox case 723993: { Mob Demon = new Mob("102 FloodDemon 1 217 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 300 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion #region HeavenDemonBox case 723994: { Mob Demon = new Mob("103 HeavenDemon 1 252 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 300 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion #region ChaosDemonBox case 723995: { Mob Demon = new Mob("104 ChaosDemon 1 225 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 300 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion #region SacredDemonBox case 723996: { Mob Demon = new Mob("105 SacredDemon 1 950 50 50000 500 85 0 250 750 10 100 2 True 6 10000 50000 1500 300 False"); Demon.EntityID = 450; Hashtable MapMobs = (Hashtable)Game.World.H_Mobs[Loc.Map]; DMap D = (DMap)DMaps.H_DMaps[Loc.Map]; Game.Mob _Mob = new NewestCOServer.Game.Mob(Demon); _Mob.Loc = new NewestCOServer.Game.Location(); _Mob.Loc.Map = Loc.Map; _Mob.Loc.X = Loc.X; _Mob.Loc.Y = Loc.Y; _Mob.StartLoc = _Mob.Loc; _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); while (Game.World.H_Chars.Contains(_Mob.EntityID) || MapMobs.Contains(_Mob.EntityID)) _Mob.EntityID = (uint)Program.Rnd.Next(400000, 500000); MapMobs.Add(_Mob.EntityID, _Mob); RemoveItem(I); break; } #endregion



    و تضيف الان بي سي ده




    #region DemonBoxDealercase 12677:{ if (Control == 0) { GC.AddSend(Packets.NPCSay("I am the DemonBoxDealer. To buy a DemonBox you need 50k CP's. Please choose:")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("DemonBox", 1)); GC.AddSend(Packets.NPCLink("AncientDemon", 2)); GC.AddSend(Packets.NPCLink("FloodDemon", 3)); GC.AddSend(Packets.NPCLink("HeavenDemon", 4)); GC.AddSend(Packets.NPCLink("ChaosDemon", 5)); GC.AddSend(Packets.NPCLink("SacredDemon", 6)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } if (Control == 1) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723991); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } if (Control == 2) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723992); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } if (Control == 3) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723993); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } if (Control == 4) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723994); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } if (Control == 5) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723995); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } if (Control == 6) { if (GC.MyChar.CPs >= 50000) { GC.MyChar.CPs -= 50000; GC.MyChar.AddItem(723996); GC.AddSend(Packets.NPCSay("Here you are.")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Thanks", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } else { GC.AddSend(Packets.NPCSay("You do not have enough CP's")); GC.AddSend(Packets.NPCLink("Damn", 255)); GC.AddSend(Packets.NPCSetFace(N.Avatar)); GC.AddSend(Packets.NPCFinish()); } } break;}#endregion
    12677 4812 2 0 1002 441 365



    و كده مبروك عليك



    و متنساش تنزل الباتش



    http://egy.egynt.net/10498.html




    و عشان يدي سي بي اس هتفتح mob.cs




    وتدور علي الكود ده​




    DI2.Info.ID = 729910; DI2.Info.MaxDur = DI2.Info.DBInfo.Durability; DI2.Info.CurDur = DI2.Info.MaxDur; }




    و تحتيه علي طول هتحط الكود ده​




    if (Name.Contains("Demon") && MyMath.ChanceSuccess(100000)) { Random R = new Random(); int Nr = R.Next(1, 14); if (Nr == 1) { Char.CPs += 100000; } if (Nr == 2) { Char.CPs += 25000; } if (Nr == 3) { Char.CPs += 40000; } if (Nr == 4) { Char.CPs += 50000; } if (Nr == 5) { Char.CPs += 50000; } if (Nr == 6) { Char.CPs += 60000; } if (Nr == 7) { Char.CPs += 100000; } if (Nr == 8) { Char.CPs += 30000; } if (Nr == 9) { Char.CPs += 90000; } if (Nr == 10) { Char.CPs += 80000; } if (Nr == 11) { Char.CPs += 70000; } if (Nr == 12) { Char.CPs += 25000; } if (Nr == 13) { Char.CPs += 20000; } if (Nr == 14) { Char.CPs += 60000; }
     
  2. MohameD

    MohameD .:: C.E.O ::. طاقم الإدارة

    تسلم ايديك ياعسل

    روعة
     
  3. YASMENA

    YASMENA Active Member

    تسلملى يا محمد بمرورك الغالى
    نورت صفحتى
     
  4. exodia

    exodia New Member

    thanks alot
     
  5. مطل

    مطل New Member

    ما شاء الله عليك40ايجى540ايجى5
     
  6. مشكوووووووور وتسلم
     
  7. hhhhh

    hhhhh New Member

    شكررررررررررررا
     
  8. dadado

    dadado New Member

    شكرا يا فندم على اللعبة دي

    ويارب تشتغل
     
  9. يسلمووووووووووو
     
  10. abusalm

    abusalm New Member

    شكرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررآ
     
  11. سلطان747

    سلطان747 New Member

  12. الزلوع

    الزلوع New Member

    شكرااااااااااااااااااااااااا
     
  13. تسلم الايادى يا رب دائما فى تقدم
     
  14. noor

    noor Member

    جميل اوي

    تسلم ايدك والي الامام دائما

    تقبل مروري
     
  15. VIP

    VIP Member

    بجد تسلم ايديك على المجهود الكبير
     
  16. رد: الديمون بقوس سليم 100/100 DvDcoders

    تسلم اديك يا برنس
     
  17. king long

    king long Member

    رد: الديمون بقوس سليم 100/100 DvDcoders


    شكرا على الموضوع الرائع
    عمل متعوب علية
    موفق دوما باذن الله
    فى انتطار المزيد
     
  18. ELDEEB

    ELDEEB New Member

    رد: الديمون بقوس سليم 100/100 DvDcoders

    ♥♥♥♥♥♥تسلم يا غالى♥♥♥♥♥♥♥
     
  19. Mark.0nline

    Mark.0nline Active Member

    رد: الديمون بقوس سليم 100/100 DvDcoders

    الف شكر يا يسمين