أرجو المساعذة !!!![AYUDAAA]

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة Bruno, بتاريخ ‏23 نوفمبر 2012.

1. Bruno

Bruno Member

السلام عليكم كولوكم انا من المغرب بس انا في مدينة إسبانيا وهل تعرفون النت باأسبانيا ساروخ
    إذا أردت أي لعبة أحمله بحمله بسرعة كبيرة لأني عنذي أغلى نت بتاع 45$
    وعنذي جهاز رائع وهادي هي مميزاته
    [imgr]http://i.imgur.com/JIODO.png[/imgr]
    la ram 6 gb o_O
    عنذي الكتير من األعاب متلا : gta4 - gta san andreas [Multimplyer] counter estrik Go -Crossfire Europe y crossfire NA - y Modern wars 3 y - pes 6 - pes 12 y mas y mas games

ولاكن عنذي مشكلة في الألعاب أونلاين عندي لااااااااغ lag متلا Crossfire و gta san andreas y modernw wars 3 y pes
    وما بخليني ألعب كويس أرجو المساعدة !!!!!!!​

2. عراقي انا

عراقي انا Active Member

رد: أرجو المساعذة !!!![AYUDAAA]

طيب يا معلم اللاج دا ايه اسباب كتير مفبش غيرها
    1- النت ضعيف او مقفول من الفاير والل
    2-اللالعاب الاون لاين معمولها بلوك من الفاير والل والحل انك تغير الويندوز
    3-ان الكمبيوتر الشخصي مش للجيم بس انا شايف ان المميزات كويسة
    بس ممكن الويندوز عندك فيه مشاكل

3. Bruno

Bruno Member

أخي الكريم أنا بلعب عادي بس شوي شوي بيجي الاغ وأنا اظن اللاغ من البيروسات لأن عندي عدد كبير من أنواع الهاكات

4. عراقي انا

عراقي انا Active Member

طيب ما دام كدا الافضل جرب انك تغير الويندوز وشوف

5. Bruno

Bruno Member

هل البيروسات يسبب lag ?

6. Bruno

Bruno Member

هناك الكتير من الناس بيقولو أن windows xP أحسن من windows 7 في الألعاب أونلاين
    هل صح​

7. عراقي انا

عراقي انا Active Member

لا الويندوز 7 احسن لاكن لازم يكون نسخة اصلية وهو هذا الفرق بين ال xp و ال 7 لان ال xp ما في اي مشكلة اذا كان نسخة اصلية او لا اللالعاب تشتغل بشكل جيد
    لاكن ال7 احسن

8. mohnd_mohnd

mohnd_mohnd Member

الويندوز 7ال visuals فيه كتير علشان كده بياخد من حجم الرامات واللي هيحس ببطئ ف الجهاز اللي عنده رامات 1 او 2 جيجا انما لو كان عنده رامات اعلى من كده يبقي هتشتغل عادي بس طبعا بردو حجم كارت الشاشة بيفرق كتير جدا لكن ويندوز XP ويندوز اقتصادي جدا ف السحب من الرامات واستخدامه لرامات كارت الشاشة ف معظم الناس بتفضل ويندوز Xp بالنسبة لمشكلة ال lag دي انا مش عارف حلها لحد دلوقتي انا الصبح ال lag بيكون عندي 90 او 100 او 110 بالكتير بيفضل كده لحد العصر بعد العصر بيرتفع بطريقة غريبة جدا بيوصل 500 و 600 وساعات 900 واظن ان سببها هو ان سيرفرات كروس فاير مش بيكون عليها ضغط كتير يعني لكن لما بيكون عليها ضغط اللاج بيزيد اظن كده والله اعلم