مشكلة File is changed , حل مشكلة File is changed , حل File is changed , حل مشكلة File is changed فى

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة fornoobz, بتاريخ ‏5 فبراير 2013.

1. fornoobz

fornoobz Member

بسم الله الرحمن الرحيم

مشكلة File is changed
    في ناس بيجلها الError ده و مش بتعرف تلعب بسببه
    أنا كان بيحصل معايا في ملف اسمو SndDrv.dll
    أخدت SndDrv.dll من واحد صاحبي و حطيتو مكان الملف بتاعي
    وجيت اشغل اللعبة جالي نفس الError
    بس لاحظت حاجة غريبة
    SndDrv.dll مساحتو اتغيرت بعد لما الError جالي
    فا أنا فهمت بقا ان أنا لما بشغل اللعبة مساحة الSndDrv.dll بتتغير معرفش ليه
    فا روحت واخد SndDrv.dll من صاحبي تاني بس قبل لما أشغل اللعبة
    دوست كليك يمين (Right Click) علي SndDrv.dll و بعد كدا Properties و عملت علامة صح علي Read Only
    Read Only ده بتخلي الملف مساحتو متتغيرش و يفضل زي ما هوا سليم
    روحت شغلت اللعبة و اشتغلت :happy:

أنا هاديلكو مثال
    أعتبر مثلا ان أنت بيجيلك Error اسمو File Is Changed W[2007]L[0] Crossfire.exe
    مش لازم Crossfire.exe يعني المهم Error زي ده كدا فا أنا عايزك تعمل كدا زي ما هقولك

1 أمسح Crossfire.exe الي عندك
    2 خود Crossfire.exe من صاحبك أو نزلو من أي حتا
    3 حوتو في نفس المكان الي كان فيه القديم
    4 قبل ما تفتح اللعبة دوس كليك يمين علي Crossfire.exe و بعد كدا Properties و تعمل علامة صح علي Read Only و تدوس OK
    و ديه صورة للتوضيح :smokeing:
    بعد كدا شغل اللعبة و ان شاء الله هتشتغل

ملاحظة
    مش لازم اسم الملف الي في الError يبقي Crossfire.exe ممكن أي حاجة تانية
    لو اسم الملف الي في الError فعلا Crossfire.exe و انت مش عارف ده أنهي واحد.. أهو هوا ده
    ملاحظات أخري
    1 لما تاخد الملف من صاحبك لازم تكون اللعبة شغالة عندو يعني متخدش الملف من واحد عندو نفس الError و ممكن تطلب الملف من أي مشرف
    لو معرفتش تجيبو من أي حد خالص سطب اللعبة من جديد و قبل ما تفتحها تعمل للملف الي كان بيظهرك اسمو في الRead Only < Error بعد كدا تفتح اللعبة
    2 ممكن بعد ما تصلح الError في الملف الي كان عندك يجيلك نفس الError بس في ملف تاني ... عادي اعمل نفس الي انت عملتو في الملف الأول
    3 الي الجهاز عندو بالعربي Properties الي هيا الخصائص و Read Only الي هيا للقراءة فقط
    4 لو الملف الي في الError اسمو أي حاجة زي RB001.REZ ده تحوتو جوا ملف الrez
    الrez ده بيبقا موجود جوا ملف اللعبة و ديه صورة للتوضيح :smokeing:
    يعني من الأخر لو الملف الي في الError اسمو أي حاجة زيRB001.REZ حوتو هنا :whistling1:
    :mf_laughbounce3: يالا بقا كل سنة و انتم طيبين :mf_laughbounce3:

2. MohameD

MohameD .:: C.E.O ::. طاقم الإدارة

رد: مشكلة File is changed , حل مشكلة File is changed , حل File is changed , حل مشكلة File is changed فى كروس فاير

اشكرك ياغالى على الموضوع وان شاء الله الناس تستفاد

3. fornoobz

fornoobz Member

رد: مشكلة File is changed , حل مشكلة File is changed , حل File is changed , حل مشكلة File is changed فى كروس فاير

متشكر جدا علي مرورك
    بس عندي طلب صغير
    ممكن تخلي الموضوع في قسم المشاكل أصل ديه مشكلة مش شرح حاجة جوا اللعبة وده مش من أسرار اللعبة
    و لو حد عندو المشكلة ديه عمرو ما هيدور هنا لأن القسم أسمو شروحات و أسرار يعني حاجات متعلقة بي اللعبة من جواو هذا القسم عدد زواروه قليل
    أنا أسف لو قولت حاجة غلط و أتمني أن تقبل هذا الطلب و ان لم تقبل فشكرا لك علي المرور و انا سوف أقبل ذالك
    40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5

4. fornoobz

fornoobz Member

و أنا و الله تعبت أني أعمل الموضوع ده كنت ببوص في قسم المشاكل و لقيتها مشكلة منتشرة

5. MohameD

MohameD .:: C.E.O ::. طاقم الإدارة

مفيش مشاكل

6. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

شكرا بس انا عملت حل المشكلة دي File Is Changed W[2007]L[0] Crossfire.exe
    وعملت كل حاجة انتا عملتها
    وبرضه مفيش حل خالص
    مع ان اللعبة لسا كنت بلعبها
    واجي افتحها لقيتها جابتلي الرسالة

7. عراقي انا

عراقي انا Active Member

تسلم يا معلم شرح رائع

8. fornoobz

fornoobz Member

حضرتك أخدت crossfire.exe من مين المفرود تاخدو من حد شغالة عندو
    الحركة ده مجربة أكتر من مرة و أشتغلت مع كل الناس و أنا عاملتها علي أكثر من منتدي و أشتغلت مع كولو الحمد لله
    أنا هوضحلك أكتر ... أنت المفروض تاخد crossfire.exe من أي حد في المنتدي ده أو تطلبو من أي مشرف
    و تحوتو مكان القديم بس قبل ما تشغل اللعبة تعملو Read Only
    صدقني Read Only ده بتخلي الملف ميتغيرش و ميحصلش فيه أي حاجة
    أنا مقدرش أرفعلك crossfire.exe الي عندي بس ممكن أي مشرف
    و حتا اسم الError بيبقا File is Changed يعني لو ترجمتها
    هيبقي معناها الملف أتغير عشان كدا Read Only هيا الي بتنفع
    جرب كدا أعمل Text و أكتب فيه أي حاجة بعد كدا اعمل Save
    و أعمل علامة صح علي Read Only و جرب تغير الكلام الي فيه كدا
    مش هتعرف الا لما تشيل علامة الصح من علي Read Only
    أرجو أنك تكون فهمتني و خد crossfire.exe من حد شغالة عندو تمام
    و متشغلش اللعبة أبدا الا لما تعملو Read Only
    40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5

9. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

هجرب وآقولك

10. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

والله العظيم جربت زي مآنتا قولت ولسا مشتغلتش

11. fornoobz

fornoobz Member

طيب معلش خليك معايا و هتتعب شوية بس في الأخر هتتحل ان شاء الله
    أكيد الي انت بتخد منو الcrossfire.exe الملف عندو متغير بس مش بيظهرلو الرسالة
    فا حل لو تسمح تجربو يبقا كتر خيرك و بأذن الله هتشتغل
    أمسح اللعبة خالص من عندك بعد كدا سطبها من جديد
    بس خلي بالك قبل ما تفتحها أعمل لي crossfire.exe الي جايا مع الSetup علامة صح علي Read Only و متنساش تدوس OK
    بعد كدا شغل اللعبة... أنا عارف أني هتعبك بس والله نفسي أساعدك المشكلة ديه عمرها ما هتنتص علينا :)
    40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5 40ايجى5

12. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

هجرب يابرنس
    بس المشكلة دي بنت تيت

13. fornoobz

fornoobz Member

ربنا معاك 40ايجى5

14. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

للآسف المشكلة متحلتش

15. fornoobz

fornoobz Member

طيب ممكن تقولي أنت بتاخد crossfire.exe من مين
    انا هرفعهولك بس للأسف أحتمال أخد طرد بس أنا نيتي أني أساعدك
    http://www.fileswap.com/dl/OTt5tNFnLZ/
    ده معملو Read Only بالفعل يعني انت محتاج تحوتو مكان القديم بس
    عشان تتأكد أنو مفهوش فيرس و تمام
    https://www.virustotal.com/file/e8e...af4401c6af615cf5496d53f6/analysis/1360096719/
    مستني ردك
    40ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى5

16. fornoobz

fornoobz Member

معلش بس بعد لما هتنزلو علامة الصح الي علي Read Only هتتشال فا أنت أعملها بعد كدا شغل اللعبة
    أهم حاجة تتأكد أنك قبل ما تشغل اللعبة يكون معمول علامة صح علي Read Only
    و أنا مش هوقف محاولة أني أساعدك

17. fornoobz

fornoobz Member

أرجو ان سكوتك معناه أنها أشتغلت معاك و الحمد لله
    40ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى540ايجى5

18. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

هجرب
    والله اللعبة مشتغلتش
    لسه هجرب

19. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

للآسف اللعبة مش شغالة :'(((((((((((

20. fornoobz

fornoobz Member

طيب تعالا تيم فيور