كيفية شحن zp

الموضوع في 'مشاكل و طلبات crossfire' بواسطة moha60med, بتاريخ ‏15 مايو 2013.

1. moha60med

moha60med Member

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    40ايجى5
    انا عامل الموضوع ده عشان اجاوب فيه ع كل اسئلتكم ان شاء الله بخصوص شحن الزد بى .. بس ياريت تكون ف حدود المعقول يعنى محدش يقولى انت بتشحن ازاى .. وان شاء الله اقدر اجاوب اسئلتكم :)
    بالتوفيق للجميع
    40ايجى5
    والسلام عليكم

2. keshk2007

keshk2007 New Member

رد: كيفية شحن zp

شكراا بجد ع الموضوع ده

أنا عايز أعرف ايه الى استخدموا عشان اجيب zp we gp free

3. ƘƛƦƖM

ƘƛƦƖM Member

شكرا علي الموضوع
    وانا عايز اعلاانات بتاعت زد بي شغالة

4. mr.rozeno

mr.rozeno Member

انا عايز طريقة سهلة تقدر تجيب زد بى بسهولة بلاش الطرق المعقدة جدا

5. عراقي انا

عراقي انا Active Member

بالتوفيق يا حبيبي

6. moha60med

moha60med Member

طيب نرد واحده واحده ان شاء الله
    اولا بالنسبة للنقطة بتاعت ايه اللى تستخدمه عشان تجيب zp و gb .. عاوزك تعرف يا حبى ان كل حاجة ف اللعبة تقريبا مرتبطة بالزد بى .. يعنى لو انت شحنت zp تقدر تحوله لgb بكل سهولة من ال mall .. يعنى لو معاك طريقة شحن زد بى كأنك معاك طريقة شحن gb بالظبط .. اما بالنسبة للى بستخدمه فانا بشحن من موقع اللعبة اللى هو www.z8games.com .. بخش اشحن offers وكدا بس
    ثانيا بالنسبة للى عاوز اعلانات شغالة .. والله يا حبى كل الاعلانات شغالة كل الفكرة اللى تقريبا فيه ناس كتيرة مش فهماها .. ان انت بعد ما بتخلص العرض المفروض الكمبيوتر بتاعك يبعت للكمبيوتر بتاع الشركة زى رسالة او تنبيه ان انت خلصت العرض لو ده محصلش استحالة تاخد الزد بى وبصراحة انا عن نفسى معرفش ازاى تضمن ان العرض يوصل مليون المية عن طريق انك تخلى الكمبيوتر يسجل ال....ز ويبعتها للشركة .. ومفيش اى حاجة اسمها اعلانات نصابة سيبك م الكلام ده . اللى ممكن تكون كدا بس هى شركة Bmg .. انما اعلانات نصابة مفيش حاجة اسمها كدا ..
    ثالثا بالنسبة للأخ اللى بيقول عاوز طريقة سهلة بلاش الطرق المعقدة .. والله يا حبى لو اتعودت ع الطريقة هتلاقيها سهلة ومش هتاخد معاك وقت انما ف البداية طبيعى هتبقى معقدة .. ماهو مش معقولة اول ما تتعلم تلاقى نفسك بتجيب بال100 الف ف ثوانى يعنى :) .. وياريت تسأل اسئلة عادية عشان اقدر ارد عليك يعنى بلاش تخش ف موضوع ايه طريقة الشحن ع طول
    رابعا بالنسبة لاسامى الاعلانات فانا زى ما قولت ان كل الاعلانات شغالة ومش نصابة بس اللى تحس انها مضمونة شوية بغض النظر عن اعلانات التحميل هى اعلانات 1st page submit او 2nd page submit وهكذا .. ده مطلوب منك بس انك تخش تعدى اول صفحة او تانى صفحة او تالت صفحة ( حسب المطلوب ) ف الاعلان وخلاص ع كدا ..
    طب ما انا بعمل كل ده ايه اللى يخلى الزد بى ميوصلش ؟! .. المشكلة ان انت ممكن تخش ع اعلان .. الاعلان ده يكون اعلان ف شركة تانية فبدل ما تخش ع الاعلان بتاع اللعبة تخش وتقعد تملا البيانات ف الشركة التانية وتخلص وتعدى اول او تانى او تالت صفحة ومتلاقيش حاجة وصلت .. لان انت اصلا معملتش حاجة ف الاعلان :)
    مستنى باقى الاسئلة ان شاء الله

7. moha60med

moha60med Member

محدش عنده اسئلة تانى ؟! قبل ما تيجى الامتحانات عشان مش هعرف ارد ع حد ساعتها :(

8. رد: كيفية شحن zp

طيب انا كنت عايز اسال حضرتك انا بشغل برنامج لاخفاء الاى بى وبتظهرلى اعلانات كتيره بس انواع يعنى ممكن اعلان يقولى خش اعمل اكونت على الصفحه واملا البيانات وبعد التسجيل خد جائزتك واعلانات تقولى نزل برنامج معين وسطبه واعلانات تانيه تقولى نزل لعبه وسطبها والعبها فمن خبرتك فى الموضوع ده ممكن تقولى انهى الاحسن وكمان حضرتك بقالك اد ايه بتعمل اعلانات وجبت منها كام زد بى ومعلش كمان لو انا عملت الاعلان ونجح ازاى استلم الهديه؟؟؟؟وشكرااااااااا

9. moha60med

moha60med Member

احسن اعلانات ممكن تعملها اعلانات تحميل وتسطيب البرامج على جهازك واعلانات 1st page submit و 2nd page submit وهكذا .. اما اعلانات التسجيل فانا مش بفضلها بصراحة .. وانا بقالى كذا شهر شغال ف الموضوع ده وشحنت كتير جدا والله يعنى ممكن فوق المليون بس مش فى اكونتى انا بس .. انا ببيع للناس يعنى وكدا وبسعر رخيص .. واى سؤال تانى انا حاضر

10. moha60med

moha60med Member

وبمجرد انك تخلص الاعلان ويكتبلك ان الاعلان completed او تم يعنى هتستلم الزد بى بعد المدة اللى مكتوبة تحت الاعلان .. هما بيحددوا مدة عشان يتأكدوا فيها انك فعلا خلصت الاعلان والشركة المعلنة تراسل موقع اللعبة عشان يضيفلك الزد بى ..

11. رد: كيفية شحن zp

ماشى انا قبل مااستخدم البرنامج بتاع اخفاء الاى بى عملت اعلانين وادونى 90 زد بى لكن بعد كده مش عارف اعمل اى اعلان تسطيب وحتى شركه سوبر مش راضيه تفتحلى الاعلانات بتقولى ايرور ومخنوق والله يامان مش عارف اعمل ايه زهقت وسعات لما اسطب البرنامج واخلصه يبعتلى الزد بى وسعات لا واوقات البرنامج يهنج وميرضاش يتسطب؟؟؟؟

12. رد: كيفية شحن zp

ماشى انا قبل مااستخدم البرنامج بتاع اخفاء الاى بى عملت اعلانين وادونى 90 زد بى لكن بعد كده مش عارف اعمل اى اعلان تسطيب وحتى شركه سوبر مش راضيه تفتحلى الاعلانات بتقولى ايرور ومخنوق والله يامان مش عارف اعمل ايه زهقت وسعات لما اسطب البرنامج واخلصه يبعتلى الزد بى وسعات لا واوقات البرنامج يهنج وميرضاش يتسطب؟؟؟؟

13. moha60med

moha60med Member

عشان لازم الكمبيوتر بتاعك يبعت زى رسالة تنبيه للشركة انك خلصت العرض واذا ده محصلش مش هتاخد اى زد بى .. اما بالنسبة للعروض البسيطة فزى ما تقول ده مبتكلفش الشركة حاجة .. يعنى والله عملته معملتهوش هتلاقى الزد بى وصلك لان ممكن الواحد يكون واقف عليهم بعشرة سنت ولا حاجة . حاجات تافهة يعنى .. اما بالنسبة لعروض سوبر ريوردز فده معناه انك اخدت بلوك منها وانا عملت موضوع هتلاقيه ف الارشيف ازاى تفك بلوك سوبر ريوردز .. مع العلم محدش بيعرف يفكه ;)

14. رد: كيفية شحن zp

طيب يامان انا عملت اكتر من 4 اعلانات واستنيت ضعف المده اللى هو محددها وبرضه مااخدتش حاجه ؟؟؟؟

15. رد: كيفية شحن zp

مش على سوبر اللى جالى منه بلوك لا على smoe trics وبرضه ماجليش حاجهمش عارف ليه؟؟

16. moha60med

moha60med Member

ساعتها تاخد صورة لنهاية العرض اللى انت عملته .. يعنى اذا سطبت برنامج مثلا خدله صورة وهو شغال ع جهازك .. وتروح تعمل ريبورت من الشركة نفسها على العرض اللى انت عملته وتمشى على خطوات الريبورت حسب كل شركة ليها خطوات معينة .. وفى نهاية الرسايل خالص تبعتلهم الصورة اللى انت اخدتها للعرض .. اول ما يتأكدوا منها الزد بى هيوصلك ان شاء الله :)

17. رد: كيفية شحن zp

شكرا على ردك بس معلش انا عندى اساله تانيه انا فيه برامج بسطبها بس بتيجى فى النص وتقف ومش بتكمل مش عارف ليه وهو لو انا مثلا بسطب البرنامج ومستنى المده عشان اخد الزدى بى مستنيها تخلص هتفرق ان كنت فاتح صفحه الاكونت او لا او مشغل برنامج اخفاء الاى بى هتفرق انا شغلته او قفلته وقت الانتظار لانه بيبقى متقل النت فبقفله وقتها عادى؟؟؟

18. رد: كيفية شحن zp

وياريت يامان لو سمحت تقولى ازاى افك البلوك من شركه سوووبر عشان مقفوله عندى؟؟

19. moha60med

moha60med Member

هو البرنامج مش بيقف .. هو ممكن يكون كبير بس مش اكتر .. اصلها برامج عادية زيها زى اى برنامج تانى ممكن يبطء او ممكن يكون كبير ده عادية يعنى .. اما بالنسبة للاكونت فيستحسن تسيبه مفتوح يعنى اقصد مش هيضرفك ف حاجة اذا سبته مفتوح .. بس اذا البرنامج بيسطب وطلب منك اغلاق المتصفحات او قفلها لوحده متحاولش تفتحها الا اما يفتحها هو بنفسه تانى .. اما بالنسبة لبرنامج الاى بى .. هو اه بيبقى مبطء النت وكل حاجة بس يفضل انك زى ما بدأت العرض باى بى تكمل بنفس الاى بى .. واذا البرامج اللى بتنزل بتعملك مشاكل ع الجهاز يعنى بتبطء الجهاز وكدا نزل برنامج اسمه Deep freeze ده اما تنزله وتشغله اعمل اللى تعمله ف الجهاز بمجرد ما ترستر الجهاز هيرجع كل حاجة زى ما كانت قبل ما تشغل البرنامج :) .. يعنى م الاخر شغله وخش سطب البرامج واما تخلص براحتك ولا تمسحها ولا اى حاجة .. رستر بس الجهاز وكله هيرجع زى ما هو ان شاء الله
    اما بالنسبة لطريقة فك بلوك سوبر ريوردز .. ده لينك الموضوع بتاعى :)
    http://forums.egynt.net/showthread.php?t=36582
    اتمنا اكون افدتك

20. رد: كيفية شحن zp

بصراحه انا مش عارف اشكرك ازاى يامان بس انا امبارح الساعه 2 بليل او انهارده يعنى عملت اعلانين واحد بالف والتانى ب700 وكملتهم عادى وقالولى شكرا على استخدامك للبرامج وبعد المده ماجاليش حاجه فياترى العيب منة ولا منهم؟

الوسوم: